Účinná diéta: Základom je pestrá a rozmanitá strava

Aby bola diéta dlhodobo účinná a zároveň prínosná pre vaše telo, nie je vhodné počas nej hladovať ani sa nijak drasticky obmedzovať v jedle. Najdôležitejšia je pravidelnosť a vyváženosť jedálnička, ktorý obsahuje zdravú stravu so všetkými dôležitými zložkami potravy a to všetko v spojení s primeranou športovou aktivitou.

Chudnutie

Na začiatku je celkom obvyklý príbeh:

  1. Chcete schudnúť.
  2. Stavíte na redukčnú diétu, ktorá sľubuje rýchle výsledky.
  3. Vynechávate pečivo a prílohy.
  4. Nedoprajete si to, na čo máte naozaj chuť.
  5. Ak čo i len máličko zhrešíte, okamžite priberáte.


Pýtate sa, kde je chyba? Točíte sa v začarovanom kruhu, v ktorom skúšate jednu redukčnú diétu za druhou. Zo začiatku možno schudnete zopár kíl, ale potom sa väčšinou dostaví neslávne známy jojo efekt.

Redukčné diéty ako diéta dukanova, keto alebo paleo vám samozrejme pomôžu zhodiť nejaké tie kilá navyše. Avšak spôsob stravovania, ktorý počas nich musíte dodržiavať nie je trvalo udržateľný a nefunguje tak na dlhodobé zníženie váhy. Väčšinou tiež ide o stravu, v ktorej vám môže chýbať niektorý zo základných prvkov výživy.

Účinná diéta, ktorá pomôže rozbehnúť váš metabolizmus

Extrémne dôležité je to, čo jete a akú výživovú hodnotu má vaše jedlo. Najhoršie sú prázdne kalórie a jedlo, ktoré síce kalorické je, ale z pohľadu výživy vám nič neprináša. Väčšinou v ňom nie sú prírodne vyskytujúce sa vitamíny, minerály a bielkoviny, ale len ich chemicky vytvorené náhrady. Účinná diéta funguje iba vtedy, keď sa vaše telo cíti nasýtené živinami. V takom prípade nemá potrebu čokoľvek schovávať na horšie časy a rozhýbe sa tým aj váš metabolizmus. Nemusíte sa potom báť napríklad rodinnej oslavy, kde na vás bude číhať množstvo jedla. Vaše telo jednoducho všetko spáli!

Zdravá diéta na chudnutie v praxi

Dobrá diéta na chudnutie vám dopraje nielen ovocie a zeleninu, ale aj kvalitné mäso, teda bielkoviny, taktiež komplexné sacharidy v podobe pečiva a príloh a navyše dostatok vitamínov a minerálov. Práve vďaka pestrosti stravy dosiahnete optimálny rozjazd metabolizmu. Ako to môže vyzerať v praxi?

                                        Deň prvý

  • Raňajky

           celozrnný rožok, kuracia šunka, paradajka, čerstvá               šťava z pomaranča, čaj

  • Desiata

           ​​biely jogurt, ovsené vločky, kúsok ovocia

  • Obed

           ​ľubovoľný kúsok kvalitného mäsa/tofu, celozrnná                 ryža, šalát z paradajok a paprík

  • Olovrant

            ​ľahký zeleninový šalát

  • Večera

            ​zapečená zelenina so syrom

Deň druhý

  • Raňajky

           domáce müsli s ovocím a orechmi, pohár mlieka

  • Desiata

            pomaranč, ovsené placky

  • Obed

           čerstvá ryba, varené zemiaky, zelerový šalát

  • Olovrant

           mrkvový šalát, tvaroh

  • Večera

           zeleninový krém

                                        Deň tretí

  • Raňajky

           kornspitz, domáca nátierka

  • Desiata

           ovocný šalát

  • Obed

           šalát z celozrnných cestovín s morčacím mäsom,                 cherry paradajkami, olivami, ľadovým šalátom                     a vajcami

  • Olovrant

            syr Lučina, papriky

  • Večera

           ​omeleta z bielok a jedného vajca, paradajky,                         celozrnné pečivo

Krabičková diéta – ideálny pomocník do práce

Efektívnym spôsobom chudnutia je krabičková diéta. Popisované pokrmy si môžete doma jednoducho pripraviť do krabičky. V obchodoch zoženiete šikovné krabičky na jedlo. Keď doma varíte, varte viac porcií a po uvarení si jedlo hneď rozdeľte na porcie a dajte do mrazáku. Potom jednoducho vezmite krabičku s jedlom do práce a tam si ho ohrejte.

Nemusíte si tak objednávať drahé obedy od firiem. Rovnako výživné a hodnotné jedlo si dokážete pripraviť aj doma. Podstatné je dopriať telu živiny a vydržať. Samo tak pochopí, že ukladať zásoby tuku je zbytočné. V tom je jadro celého problému: presvedčiť telo, že dostane nutrične bohatú stravu a nemusí si nič ukladať.

Tajomstvo účinnej diéty

Účinná diéta spočíva predovšetkým v tom, ako ukázať telu, že si nepotrebuje robiť tukové zásoby. Nemusíte úplne zanevrieť na prílohy a pečivo alebo sa snažiť dodržiavať výhradne bezlepkovú diétu. Snažte sa ale dať telu zdravé varianty týchto pokrmov. Skúste obyčajné pšeničné pečivo vymeniť za to celozrnné, to isté môžete urobiť aj s ryžou a cestovinami. Naznačte tak telu, že sa nemá čoho báť. Jedzte zdravo, ale jedzte dosť.

Nevynechávajte sacharidy, úplne vynechať pečivo a prílohy je chyba. Naordinujete telu zdravé komplexné sacharidy, ktoré mu dodajú energiu a telo tak potom veľmi skoro pochopí, že nie je treba budovať zásoby. Chvíľu to môže trvať ale potom sa telo začne zásoby tuku prirodzene a postupne zbavovať.

Ako na pestrý jedálniček

Vytvorte si pestrý jedálniček. Samozrejme, že to chce veľa ovocia a zeleniny, zároveň aj dostatok kvalitných bielkovín, ktoré vás zasýtia a pomôžu regenerovať svaly a taktiež sacharidy, ktoré sa stanú účinnným palivom. V jedle sa drasticky neobmedzujte ale tiež sa zbytočne neprejedajte. Keď budete mať na niečo chuť, tak si to neodopierajte, potom to vykompenzujte napríklad dlhšou prechádzkou. Pestrý a vyvážený jedálniček vás bude týchto chutí a nočných vlčích hladov postupne zbavovať, nebojte sa!

Účinné chudnutie už dnes

S redukciou váhy sa dá začať kedykoľvek a v akomkoľvek veku. Varovné otepľovanie a príchod plavkovej sezóny by nemali byť tým hlavným spúšťačom. Poznáte to príslovie: čo môžeš urobiť dnes, neodkladaj na zajtra? Tak toho sa všetci pevne držte a to najlepšie počas celého roka. Uvidíte, že aktívny životný štýl bude prínosom pre vaše telo aj myseľ.



Každý deň si doprajte svojmu telu len to najlepšie. Voľnú chvíľku využite napríklad na krátky beh, do práce choďte jednu z ciest pešo, zájdite si večer do sauny alebo si choďte zaplávať. Chudnutie a pohyb nemusia byť vždy plné strasti a odporu. Vo vašom okolí si môžete nájsť rovnako naladeného človeka a začať so zdravým životným štýlom spoločne.

10.01.2020

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Ako funguje Mačingova diéta

03.11.2019

Diéta = NIE, zdravý životný štýl = ÁNO! Takto znie motto Antónie Mačingovej, slovenskej autorky kníh o chudnutí a zdravom životnom štýle. Pokračovať v čítaní

Čo sú kalorické tabuľky a ako ich používať?

24.11.2019

Ak chcete redukovať telesnú hmotnosť, tak musíte mať pod kontrolou nielen druh stravy, ale aj jeho množstvo. Je dôležité vedieť, koľko energie obsahujú konzumované potraviny. A práve k tomu vám budú pravým pomocníkom kalorické tabuľky! Pokračovať v čítaní

Mliečna diéta

27.10.2019

Pre milovníkov mlieka, ktorí nemajú problém konzumovať ho aj vo väčšom množstve, je vhodným spôsobom chudnutia mliečna diéta. Jedálniček charakterizuje prevažne samotné mlieko a výrobky z neho. Pokračovať v čítaní

Detoxikujte organizmus: 12 zásaditých potravín pre zdravé telo

18.01.2020

Stres, nezdravý životný štýl, konzumácia nevhodných potravín, málo pohybu. To všetko sa bohužiaľ sčíta. Keď nám telo vystaví účet za naše hriechy, nie je to práve príjemný pohľad. Ich výsledkom je napríklad prekyslenie organizmu. Čo s tým? Pokračovať v čítaní

Avokádo 5x inak: Zdravé tipy do kuchyne

08.01.2020

Radi by ste vyskúšali nejakú zdravú potravinu? Vyskúšajte avokádo. V súčasnej dobe je obľúbenou pochúťkou po celom svete. Tu sú tipy, ako ho využiť v kuchyni. Pokračovať v čítaní

 
Chcem jedálniček ZADARMO

3 098 211 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?