Účinná diéta: Základom je pestrá a rozmanitá strava

Aby bola diéta dlhodobo účinná a zároveň prínosná pre vaše telo, nie je vhodné počas nej hladovať ani sa nijak drasticky obmedzovať v jedle. Najdôležitejšia je pravidelnosť a vyváženosť jedálnička, ktorý obsahuje zdravú stravu so všetkými dôležitými zložkami potravy a to všetko v spojení s primeranou športovou aktivitou.

Na začiatku je celkom obvyklý príbeh:

  1. Chcete schudnúť.
  2. Stavíte na redukčnú diétu, ktorá sľubuje rýchle výsledky.
  3. Vynechávate pečivo a prílohy.
  4. Nedoprajete si to, na čo máte naozaj chuť.
  5. Ak čo i len máličko zhrešíte, okamžite priberáte.

Pýtate sa, kde je chyba? Točíte sa v začarovanom kruhu, v ktorom skúšate jednu redukčnú diétu za druhou. Zo začiatku možno schudnete zopár kíl ale potom sa väčšinou dostaví neslávne známy jojo efekt.

Redukčné diéty ako diéta dukanova, keto alebo paleo vám samozrejme pomôžu zhodiť nejaké tie kilá navyše ale spôsob stravovania, ktorý počas nich musíte dodržiavať nie je trvalo udržateľný a nefunguje tak na dlhodobé zníženie váhy. Väčšinou tiež ide o stravu, v ktorej vám môže chýbať niektorý zo základných prvkov výživy.

Účinná diéta, ktorá pomôže rozbehnúť váš metabolizmus

Extrémne dôležité je aj to, čo jete a akú výživovú hodnotu má vaše jedlo. Najhoršie sú prázdne kalórie a jedlo, ktoré síce kalorické je ale z pohľadu výživy vám nič neprináša. Väčšinou v ňom nie sú vitamíny, minerály a bielkoviny ale len ich náhrady plné chémie. Účinná diéta funguje iba vtedy, keď sa vaše telo cíti nasýtené živinami, v takom prípade nemá potrebu čokoľvek schovávať na horšie časy a rozhýbe sa tým aj váš metabolizmus. Nemusíte sa potom báť napríklad rodinnej oslavy, kde na vás bude číhať množstvo jedla. Vaše telo jednoducho všetko spáli!

Zdravá diéta na chudnutie v praxi

Dobrá diéta na chudnutie vám dopraje nie len ovocie a zeleninu ale aj kvalitné mäso, teda bielkoviny, taktiež komplexné sacharidy v podobe pečiva a príloh a navyše dostatok vitamínov a minerálov. Práve vďaka pestrosti stravy dosiahnete optimálny rozjazd metabolizmu. Ako to môže vyzerať v praxi?

1. deň

Raňajky: celozrnný rožok, kuracia šunka, paradajka, čerstvá šťava z pomaranča, čaj

Desiata: biely jogurt, ovsené vločky, kúsok ovocia

Obed: ľubovoľný kúsok kvalitného mäsa/tofu, celozrnná ryža, šalát z paradajok a paprík

Olovrant: ľahký zeleninový šalát

Večera: zapečená zelenina so syrom


2. deň

Raňajky: domáce müsli s ovocím a orechmi, pohár mlieka

Desiata: pomaranč, ovsené placky

Obed: čerstvá ryba, varené zemiaky, zelerový šalát

Olovrant: mrkvový šalát, tvaroh

Večera: zeleninový krém

3. deň

Raňajky: kornspitz, domáca nátierka

Desiata: ovocný šalát

Obed: šalát z celozrnných cestovín s morčacím mäsom, cherry paradajkami, olivami, ľadovým šalátom a vajcami

Olovrant: syr Lučina, papriky

Večera: omeleta z bielok a jedného vajca, paradajky, celozrnné pečivo

Krabičková diéta – ideálny pomocník do práce

Efektívnym spôsobom chudnutia je krabičková diéta. Popisované pokrmy si môžete doma jednoducho pripraviť do krabičky. V obchodoch zoženiete šikovné krabičky na jedlo. Keď doma varíte, varte viac porcií a po uvarení si jedlo hneď rozdeľte na porcie a dajte do mrazáku. Potom jednoducho vezmite krabičku s jedlom do práce a tam si ho ohrejte.

Nemusíte si tak objednávať drahé krabičky od firiem. Rovnako výživné a hodnotné jedlo si dokážete pripraviť aj doma. Podstatné je dopriať telu živiny a vydržať. Samo tak pochopí, že ukladať zásoby tuku je zbytočné. V tom je jadro celého problému: presvedčiť telo, že dostane nutrične bohatú stravu a nemusí si nič ukladať.

Pestrý jedálniček ako dlhodobá diéta

Účinná diéta spočíva predovšetkým v tom, ukázať telu, že si nepotrebuje držať tukové zásoby. Nemusíte úplne zanevrieť na prílohy a pečivo alebo sa snažiť dodržiavať výhradne bezlepkovú diétu. Snažte sa ale dať telu zdravé varianty týchto pokrmov. Skúste obyčajné pšeničné pečivo vymeniť za to celozrnné, to isté môžete urobiť aj s ryžou a cestovinami. Naznačte tak telu, že sa nemá čoho báť. Jedzte zdravo ale jedzte dosť.

Nevynechávajte sacharidy, úplne vynechať pečivo a prílohy je chyba. Naordinujete telu zdravé komplexné sacharidy, ktoré mu dodajú energiu a telo tak potom veľmi skoro pochopí, že nie je treba budovať zásoby. Chvíľu to môže trvať ale potom sa telo začne zásoby tuku prirodzene a postupne zbavovať.

Vytvorte si pestrý jedálniček. Samozrejme, že to chce veľa ovocia a zeleniny, zároveň aj dostatok kvalitných bielkovín, ktoré vás zasýtia a pomôžu regenerovať svaly a taktiež sacharidy, ktoré sa stanú účinnným palivom. V jedle sa drasticky neobmedzujte ale tiež sa zbytočne neprejedajte. Keď budete mať na niečo chuť, tak si to neodopierajte, potom to vykompenzujte napríklad dlhšou prechádzkou. Pestrý a vyvážený jedálniček vás bude týchto chutí a nočných vlčích hladov postupne zbavovať, nebojte sa!

Čo môžete urobiť dnes, neodkladajte na zajtra

S redukciou váhy sa dá začať kedykoľvek a v akomkoľvek veku. Varovné otepľovanie a príchod plavkovej sezóny by nemali byť tým hlavným spúšťačom. Poznáte to príslovie: čo môžeš urobiť dnes, neodkladaj na zajtra? Tak toho sa všetci pevne držte a to najlepšie počas celého roka.

Každý deň si doprajte svojmu telu len to najlepšie, voľnú chvíľku využite napríklad na krátky beh, do práce choďte jednu z ciest pešo, zájdite si večer do sauny alebo si choďte zaplávať. Chudnutie a pohyb nemusia byť vždy plné strasti a odporu. Vo vašom okolí si môžete nájsť rovnako naladeného človeka a začať so zdravým životným štýlom spoločne.

18.09.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Losos: Najobľúbenejšie recepty, ktoré zvládne každý

30.10.2018

Losos je vďaka svojej dostupnosti a chuti jednou z najobľúbenejších rýb. Pozrite sa, aké má jeho konzumácia výhody pre naše zdravie a ako si ho jednoducho a chutne pripraviť. Pokračovať v čítaní

Špargľa: Tipy na spracovanie a lahodné recepty, ktoré zvládne každý

18.10.2018

Špargľa býva označovaná aj za kráľovskú zeleninu. Okrem jej lahodnej chuti vás určite prekvapí aj jej veľké množstvo dietologických a liečivých vlastností. Pokračovať v čítaní

Potraviny na zahriatie: Bez polievky a zázvoru nedáte ani ranu

05.10.2018

Zimné obdobie je už v plnom prúde a tomu treba prispôsobiť aj svoj jedálniček. Zaraďte doň preto potraviny na zahriatie organizmu a vaše telo vám poďakuje správnou funkciou metabolizmu či lepším prekrvením končatín. Pokračovať v čítaní

Avokádo 5x inak: Zdravé tipy do kuchyne

02.10.2018

Radi by ste vyskúšali nejakú zdravú potravinu a premýšľate o tom akú? Zavítajte do najbližšieho supermarketu alebo obchodu s ovocím a zeleninou a kúpte si avokádo. To, že ste ho ešte nikdy predtým ešte neochutnali vôbec nevadí. Prinášame vám tipy, ako ho môžete v kuchyni využiť. Pokračovať v čítaní

Zelená káva: Pomôže pri chudnutí?

10.09.2018

Zelená káva sa stáva stále viac populárnejšou a vyhľadávanejšou potravinou. Odporúča sa piť každý deň a to hlavne ak sa snažíte o rýchly pokles hmotnosti. Naozaj ale pri chudnutí pomôže? Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 306 850 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?