Krabičková diéta

Krabičková diéta vás naučí, ako by mal váš jedálniček vyzerať v priebehu dňa. Čo si môžete dopriať večer a čo si naopak nechať len na dopoludňajšie hodiny. Postupom času si môžete objedávať napríklad len obedy a večere a zbytok jedla si pripraviť sami doma. Plynule tak môžete preniesť svoje teoretické poznatky do praxe a začať jesť zdravo celkom samostatne.

Krabičková diéta má hneď niekoľko výhod:

  1. Úspora času, keďže nemusíte nakupovať a variť.
  2. Pravidelnosť kvôli krabičkám, ktoré jete v rovnakých časových intervaloch.
  3. Vyváženosť stravy vďaka ideálnym porciám v každej krabičke.
  4. Možnosť donášky až do kancelárie/ domov. Nemusíte jedlo nikdy vyzdvihovať.
  5. Inšpirácia pre následné samostatné varenie.

Ak niečo na krabičkovú diétu budete potrebovať, tak sú to práve krabičky. V tých budete nosiť jedlo, mali by byť teda dostatočne kvalitné, pevné, odolné a samozrejme úplne nepriepustné.

Krabičková diéta jedálniček

Obsah krabičky závisí na tom, akú diétu ste si vybrali. Ak hľadáte nejakú špeciálnu diétu, musíte vyhľadať firmu, ktorá vám takéto možnosti ponúkne. Potom môžete mať okrem klasickej diéty napríklad aj vegetariánsku, so zníženým obsahom lepku, bezlaktózovú alebo diabetickú. U niektorých spoločností je možné si zvoliť aj úplne individuálnu diétu.

Ako to funguje?

Krabičková  diéta funguje tak, že vám firma, ktorú si vyberiete, prinesie každý deň päť krabičiek s jedlom. Všetky jedlá zostavuje nutričný špecialista, aby bolo všetko v správnom nutričnom pomere, sýte a hlavne chutné. Na začiatku krabičkovej diéty by ste mali vyplniť dotazník, či chcete pomocou diéty redukovať váhu alebo len dostávať pripravené jedlá k pravidelnej konzumácií a naučiť sa tak správnemu životnému štýlu.

Niektoré spoločnosti ponúkajú stravu približne za 12 € na deň, no ceny každej firmy sa líšia. Nie je nutné vybrať si najdrahšiu variantu s vidinou toho, že dostanete to najlepšie. No pamätajte, že na cene sa musí odraziť cena jedla pripraveného z čerstvých surovín.

Krabičková diéta: recepty na celý deň

Krabičkovú diétu si môžete pripravovať aj sami v pohodlí domova a nie je nutné hneď vyhľadávať špecializovanú firmu. Naučte sa jesť pravidelne a redukovať tak svoju váhu. Spoločne si ukážeme recepty na deň a predstavíme obľúbené suroviny do krabičiek.

  • Raňajky: 1 téglik cottage, polievková lyžica džemu light, 1,5 až 2 plátky tmavého toastového chleba, 1 čajová lyžička chia semienok
  • Desiata: 5 väčších listov ľadového šalátu; 200 g citrusov, 50 g jogurtu, lyžica strúhaných mandlí
  • Obed: 100 g lososa, citrónová šťava, petržlenová vňať, pažítka, 150 g zemiakov, 200 g farebných paprík, 2 až 3 listy hlávkového šalátu, 30 g bieleho jogurtu, soľ, ocot                Ako na to: porciu ryby pokvapkáme citrónovou šťavou, obalíme v nasekanej petržlenovej vňati a pažítke, vložíme do trúby a podlejeme vodou. Papriky nakrájame na rezance, osolíme, pridáme jogurt a prípadne dochutíme octom. Rybu obložíme hlávkovým a paprikovým šalátom. Ako prílohu podávame varené zemiaky.
  • Olovrant: 2 plátky tvrdého syra, 2 plátky šunky, 150 g zeleniny podľa chuti, 2 plátky krehkého žitného chleba
  • Večera: bageta s chrenovým tvarohom, plnená šunkou a syrom- 70 g celozrnnej bagety, 50 g tvarohu, lyžica mlieka, nastrúhaný chren, plátok tvrdého syra, 70 g bravčovej šunky, list hlávkového šalátu, ½ paradajky na plátky, soľ.                                                                                                                                                                      Ako na to: Tvaroh vyšľaháme s mliekom, osolíme a dochutíme jemne nastrúhaným chrenom. Pomazánkou potrieme rozkrojenú bagetu, pridáme šunku, syr a dozdobíme šalátom a paradajkou.

Raňajky: môžete použiť už ochutený cottage- jahoda, čučoriedka. Desiata: mandle nahraďte inými orechmi alebo semienkami. Obed: môžete zvoliť aj iný druh ryby. Olovrant: vyberte si ľubovoľnú šunku, môžete zvoliť aj iný druh syra do 30% tuku. Večera: namiesto chrenu je možné si dať napríklad cesnak.

Obľúbené suroviny do krabičiek

Cícer- známa strukovina, ktorá sa dá použiť do šalátov alebo ako príloha. Varená sa dá aj mixovať. Stačí pridať jogurt, okoreniť a máte vynikajúcu pomazánku.

Stonkový zeler- zeleru musíte prísť na chuť. Keď sa pri prvom pokuse nenecháte odradiť, ľahko sa pripojíte k závislosti. Navyše je úplne bez tuku. Pozor len na to, aby ste stonky dobre zbavili cievnych zväzkov na povrchu (sú tuhé).

Červená repa- dá sa pridať do šalátov či piecť v trúbe s mäsom a je z nej dokonalá príloha. Z repy tiež môžete uvariť vynikajúci boršč. Alebo ju najemno nastrúhať, zmiešať s mletým hovädzím a upiecť odľahčenú verziu sekanej.

Cottage- nedocenený syr. Dobrý, výživný a netučný. Sladký, slaný, v teplej aj studenej úprave.


Vaječné bielko- skvelý zdroj bielkovín. Žiadne tuky, takmer žiadne sacharidy. Uvarený ho môžete pokrájať do pomazánky alebo pridať do šalátu.

Šunka- hlavné je nekupovať tú najlacnejšiu. Volá sa síce šunka ale nemá dostatočný obsah mäsa ale naopak obsahuje veľa vody a soli. Netradičná kombinácia je kombinácia šunky a hroznového vína alebo žltého melónu.


Tvaroh- nie že by si niekto myslel, že nepoznáte tvaroh. Otázkou je, či ho používate aj inak než do buchiet. Napríklad sa dá jesť aj čistý, bez džemu či ovocia. Pozor na kombináciu tvaroh a pomaranč, keď jedlo nezjete hneď, hmota bude horká.

Kapusta- normálne je človek lenivý nastrúhať si priamo hlávku. Ale šalát z čerstvého, jemne nastrúhaného šalátu, slnečnicových semienok, kvapky oleja a jogurtu je veľmi dobrý.

Krabičková diéta kniha

Keďže je krabičková diéta stále fenoménom doby, vznikli tiež publikácie, ktoré si dali za cieľ sprístupniť túto diétu každému. Autorka knihy Domáca krabičková diéta- Alena Doležalová, jednoduchým spôsobom vysvetľuje základný princíp úspešnosti krabičkovej diéty. Ľuďom tiež radí ako vhodne pripravovať pokrmy. Ako znížiť ich energetickú hodnotu aby neutrpela chuť a hlavne predkladá viac než 250 výborných receptov. Súčasťou publikácie je aj 70 nutrične vyvážených celodenných jedálničkov.

Rady ako ušetriť čas:

  • Držte krabičkovú diétu spolu s kamarátom a striedajte sa pri príprave jedál.
  • Jedlá uvarte viac a krabičky si schovajte do mrazáku.
  • Z jedla, ktoré varíte pre celú rodinu časť oddeľte pre seba a doplňte zeleninovou prílohou alebo šalátom.
  • Pripravte si týždenný jedálniček, nakupujte raz za týždeň a nákupy plánujte podľa jedálnička.

A aké je vaše obľúbené jedlo do krabičky?

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chcem jedálniček ZADARMO

2 207 477 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?