Jednoduché chudnutie s chia semienkami

Chia semianka obsahujú veľa živín a súčasne veľmi málo kalórií. Nie nadarmo sa o nich hovorí ako o superpotravine. Poznáte všetky výhody a účinky tohto zázraku na chudnutie?

Tieto zázračné semienka šalvie hispánskej, ktorých pôvod môžeme hľadať v ďalekej Latinskej a Strednej Amerike, tvorili v dávnych dobách základ aztéckej stravy. Sú vhodné pre všetky vekové kategórie a sú výborným doplnkom zdravej stravy pre vegetariánov aj športovcov. Dajú sa využiť pri zvýšenej psychickej a fyzickej námahe.

Popis rastliny

Šalvia hispánska je vysoká asi meter a na konci každej stonky má fialové alebo biele kvety. Chia semienka sú jej plodmi. Jedná sa o prírodné olejnaté semeno (obsahuje 30% olejov), neuveriteľne bohaté na živiny. Tieto semienka sú zdrojom minerálov, bielkovín, vlákniny a omega-3 mastných kyselín, ktoré bránia nedostatku živín v tele.

Účinky chia semínek

  • Účinky chia semienok.
  • Pravidelnou konzumáciou si zvýšite imunitu.
  • Zlepšujú vývoj a regeneráciu tkaniva počas tehotenstva a po pôrode.
  • Prispievajú k rýchlemu hojeniu po úrazoch.
  • Zlepšujú regeneráciu pohybového aparátu.
  • Odstraňujú zápaly, bolesti svalov a kĺbov.
  • Pozitívne pôsobia na stav pokožky, chránia pred dehydratáciou.
  • Prispievajú k znižovaniu hladiny škodlivého cholesterolu.
  • Pôsobia preventívne proti vzniku Alzheimerovej choroby.
  • Znižujú krvný tlak a stabilizujú hladinu cukru v krvi.
  • Znižujú riziko cievnych mozgových príhod, osteoporózy a rakoviny.
  • Zlepšujú poruchy pozornosti a duševnú bystrosť.

Vlastnosti chia semienok

Chia semienka nemajú vlastnú chuť, preto je ich používanie univerzálne. Či už do sladkých alebo slaných pokrmov a nápojov. Zaručene si vyberiete. Nie sú tvrdé, môžete si s nimi čokoľvek posypať. Dajú sa primiešať do polievok, pomazánok, jogurtov, ovsených kaší, smoothie koktejlov alebo do zeleninových šalátov.

Chia semienka dokážu absorbovať veľké množstvo tekutiny a preto ich môžete využiť predovšetkým k zahusteniu pokrmov. Ak máte radi experimenty, určite neváhajte vyskúšať chia pudingy, chia džemy a chia kaše.

Jednoduché chudnutie s chia semienkami

Vďaka veľkému obsahu vlákniny a bielkovín sú chia semienka ideálnym partnerom pri chudnutí. Vláknina dokáže absorbovať veľké množstvo vody. V žalúdku sa následne roztiahne, čo vedie k zvýšeniu pocitu plnosti a súčasne k zníženiu množstva vstrebávanej potravy.

Konzumáciou semienok sa v našom tráviacom trakte spomaľuje tráviaci proces enzýmov a vďaka tomu sa premena sacharidov na jednoduché cukry stáva dlhšia. Jednoducho povedané znižuje sa aj chuť na sladké a slané.

Samozrejme vám chia semienka nedokážu zaručiť úžasné výsledky chudnutia len tak. Súčasťou redukčného plánu musia byť aj pokrmy s nízkym obsahom kalórií. Ideálne v kombinácií s pravidelným cvičením.

Ako chia semienka používať

Odporúčané dávkovanie je 15 g (1-2 polievkové lyžičky) denne. Dajú sa konzumovať priamo a zapiť vodou, no lepšie uplatnenie nájdu vo vyššie zmienených pokrmoch. Skutočnou výhodou je, že chia semienka nemusíte pred použitím drviť ako napríklad ľanové semienka. Ich príprava je jednoduchšia.

Výborne tiež poslúžia ako zdroj energie pred športovým výkonom alebo po fyzickej záťaži. Postačí jedna polievková lyžica 30 minút pred alebo po aktivite.

Recepty s chia semienkami

Chia semienka sa dajú prakticky kombinovať do ktoréhokoľvek pokrmu. Ak hľadáte inšpiráciu na výborné jednoduché recepty, radi vám pomôžeme.

Chia puding- jednoduché raňajky

  • jeden banán
  • 4 lyžice chia semienok
  • 300 ml mlieka (mandľové, kokosové, konopné, atď.) alebo vody
  • prírodné sladidlo

Jahodová zmrzlina s chia semienkami

  • mrazené jahody
  • kokosové mlieko (môže byť aj mandľové alebo makové)
  • chia semianka
  • med

Sú chia semienka vhodné pre každého?

Chia semienka sú ideálnym doplnkom výživy v podstate pre každého. Pochutnať si na nich môžu dospelí ale aj deti. Používať ich môžu dokonca aj ženy počas tehotenstva. Sú odporúčaným doplnkom výživy, pretože obsahujú zdravé tuky pre vývoj plodu.

Ak začínate s užívaním nezabudnite piť dostatočné množstvo vody. Dávkovanie chia semienok by malo byť podľa odporúčaných denných dávok. Ak patríte medzi jedincov s nedostatkom vlákniny, účinky chia semienok budú veľmi intenzívne. Nemusíte sa ale obávať, organizmus si veľmi rýchlo zvykne a nakoniec sa ich nebudete chcieť vzdať.

Dobrú chuť!

02.08.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chcem jedálniček ZADARMO

2 308 747 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?