7 pravidiel jednoduchšieho chudnutia na dovolenke

Nechceme vám tu vnucovať, že musíte na dovolenke striktne plniť svoj chudnúci režim, no prezradíme vám sedem zásad, ako aj na dovolenke dodržovať zdravý životný štýl a pri tom si ju naplno užiť.

Dovolenka by mala byť časom odpočinku. Po celom roku práce si doprajete ten luxus na chvíľu sa nechať rozmaznávať. Mnohí z nás dovolenku chápu napríklad aj ako porušenie bežne dodržovaných pravidiel a to aj čo sa týka jedla.

Lenže ak sa celý rok strážite a dodržujete zdravý jedálniček a na dovolenka sa ako sa hovorí rozožeriete, bude to mať nepríjemné následky na vašu štíhlu líniu a telesnú kondíciu. Čo robiť? Ako zariadiť aby ste sa z dovolenky vrátili rovnako štíhli ako ste na ňu odišli?

Keď budete dodržiavať sedem stanovených pravidiel, uvidíte, že vám priberanie nehrozí. Pritom nemusíte mať strach, že pôjde o výrazné obmedzovanie jedálnička. Ide len o zásady zdravého životného štýlu, ktoré by mali viesť k dosiahnutiu a udržaniu optimálnej hmotnosti. Sem tam si môžete dopriať aj nejakú tu lahôdku, veď máte predsa dovolenku. Ale platí- všetko s mierou. Takže akými pravidlami sa máte riadiť?

1. Pravidelne jesť

Počas bežných pracovných dní už máte vybudovaný presný harmonogram, do ktorého jedlo zapadá v určitú hodinu ako do mozaiky. Nikdy tak nezabudnete na desiatu, ani na olovrant, nie to dokonca na obed.

Lenže na dovolenke nemusí byť váš harmonogram taký pevný. Občas niekam cestujete a tým sa časový rozvrh zrúti. Aj keď je váš denný program iný ako obvykle, nikdy nezabudnite na pravidelné jedlo.

Snažte sa si cestovanie a výlety plánovať tak, aby vám čo najmenej narušili obvyklý denný rozvrh. Ak sa to ale neporadí, pripravte si na cestu desiatu aby ste nehladovali.

2. Konzumovať čo najviac ovocia a zeleniny

Leto je dobou, kedy vrcholí sezóna ovocia a zeleniny. Preto ani na dovolenke nezabúdajte na ich častú konzumáciu. Kedy inak využiť to, že ich môžete jesť čerstvé, než práve teraz, keď všetko zreje?

V zahraničí je v reštauráciach bežné, že dostanete k jedlu misku šalátu ako predkrm. Je to skvelá voľba, pretože o čo viac zjete zeleniny o to menej sa napcháte sýtym hlavným jedlom. Hlavne ale do seba dostanete veľa vlákniny, ktorá povzbudí vaše trávenie a taktiež veľa vitamínov.

Nebojte sa ani cukru v ovocí, s odbúravaním ovocného cukru si ľudské telo poradí omnoho ľahšie, než s rafinovaným cukrom, napríklad zo sladkostí.

3. Dodržiavajte pitný režim

Priebežne neustále myslite na to, aby ste dostatočne pili. Dodržiavanie pitného režimu znamená, že máte dostatok tekutín v priebehu celého dňa. Je dobre mať vždy so sebou fľašu, ideálne kvalitnej čistej neperlivej vody. Ak ste pri mori, noste si ju so sebou na pláž a schovajte ju do termo tašky pod slnečník, aby ostala vlažná a zbytočne sa neohrievala.

Najvhodnejším nápojom počas horúcich letných dní je nesladený vlažný čaj. Myslite aj na to, že káva, alkohol a sladké limonády sa do pitného režimu nepočítajú. Naopak vám môžu pridať nečakane veľký podiel kalórií, čo platí hlavne o alkohole a sladkých limonádach. Je lepšie sa ich vyvarovať. Ak si ale chcete dať, nepreháňajte to.

4. Snažte sa odolať dobrotám

Hlavne v prípade, že za vás počas dovolenky varí niekto iný, je dosť ťažké odolať rôznym lákadlám. Hotelové švédske stoly totiž samozrejme neobsahujú len diétne jedlá a zeleninové šaláty alebo ovocie ale aj množstvo kalorickým bomb.

Ako sa vyvarovať ich prehnanej konzumácií? Dajte si zásadu, že aj teraz budete dávať prednosť zdravým potravinám. Zeleninové vývary, šaláty, ryby, ľubovoľné mäso. Vynechajte pokrmy so smotanovými omáčkami a zahustené polievky. Obmedzte aj prílohy: nechajte si na tanieri jednoducho viac miesta na zeleninu. Keď už dezert, tak s ovocím. Dajte prednosť menším tanierom a dávajte si na neho primerané porcie. Na veľkom tanieri sa ocitne hromada jedla a vy ani neviete ako.

5. Pri mori si doprajte ryby a dary mora

Ak vyrážate k moru, jedzte tam ryby a dary mora. Obrovskou výhodou je, že ich tam ochutnáte čerstvé. Nemusíte sa báť, že k vám putovali z veľkej vzdialenosti a že sú už možno skazené.

Stredomorská kuchyňa je ľahká, zdravá a založená práve na konzumácií rýb a morských plodov. Okrem toho, že obsahujú množstvo nenasýtených mastných kyselín, nájdete v nich aj jód a ďalšie látky, ktoré vaše telo nevyhnutne potrebuje. Keď ale nemierite k moru, vyskúšajte namiesto rýb nejaké ľahké miestne jedlo plné zeleniny a vlákniny. Obohatíte tak svoj jedálniček.

6. Venujte sa pohybu

Aj keď plánujete oddychovú dovolenku, nemali by ste pohyb úplne vynechať. Ranná alebo podvečerná prechádzka vás dobre naladí a spálite tak nejaké kalórie. Ak máte chuť, môžete si napríklad aj zabehať po pláži.

Plávajte v mori, ak je to aspoň trocha možné a nie sú veľké vlny. Veď ste predsa prešli stovky alebo dokonca tisícky kilometrov preto, aby ste si užili slanú vodu a vychutnali pohyb na nej. Plávanie je maximálne zdravý pohyb, pri ktorom nezaťažujete kĺby a chrbticu a spaľujete kalórie. Hodí sa preto pre každého, kto má rád vodu a chce schudnúť.

Môžete sa ale napríklad aj hrať s deťmi na pláži. Je u vás v hoteli možnosť športovania? Vyskúšajte napríklad posilňovňu, tenis, plážový volejbal, skrátka všetko podľa toho, čo vás hotel práve ponúka.

7. Neprejedajte sa

Množstvo jedla vo vás môže vzbudiť túžbu zjesť všetko, čo sa ponúka. Ak vás to napadne, opakujte si zásadu jedz do polosýta, pi do polopita. Naplánujte si deň, kde bude mať jedlo svoj vymedzený čas, tým predídete prejedaniu z nudy, nedostatku inej činnosti.

V kope ďalších aktivít bude jedlo len jednou z nich, okolo bude aj množstvo iných lákavých činností. Vďaka tomu nebudete tráviť svoje dovolenkové dni len v hotelovej reštaurácií premýšľaním nad tým, čo by ste si ešte dali.

23.08.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Čo jesť pred a po cvičení

07.09.2018

Cvičenie je bezpochyby dôležité ak chcete mať krásne a pevné telo. Správna strava a pitný režim pred a po cvičení majú vplyv na to, ako úspešné bude samotné cvičenie. Nie každý ale vie, aké jedlo zvoliť pred a po cvičení, či radšej vôbec nejesť a ak jesť, tak čo. Pokračovať v čítaní

8 potravín na zníženie vysokého tlaku

16.10.2018

Trápi vás vysoký tlak? Ponúkajú vám lekári veľa drahých liekov, no vy ste presvedčení, že to musí ísť aj inak? Máme pre vás malého pomocníka, vďaka ktorému zistíte, aké potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste si znížili tlak krvi prírodnou cestou. Pokračovať v čítaní

Ako efektívne zrýchliť metabolizmus?

12.10.2018

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte pocit, že jete zdravo a dostatočne sa hýbete? Na vine môže byť spomalený metabolizmus. Pokračovať v čítaní

Makrobiotický jedálniček

21.09.2018

Niektorí ľudia na ňu nedajú dopustiť a bezhranične jej veria, iní ju odsudzujú. Reč je o makrobiotickej strave. Určite ste sa s týmto pojmom už niekedy stretli. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 291 759 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?