10 tipov ako zostať fit aj na dovolenke

Chcete si poriadne užiť dovolenku so všetkým, čo k tomu patrí, ale zároveň si prajete zostať aj naďalej vo forme? Tak to ste na správnej adrese! Inšpirujte sa našimi radami a ostaňte fit aj počas dovolenky.

Poriadna dovolenka dokáže zázraky. Zníži mieru stresu a hodí nás do pohody. Dokáže však aj pekne rozhodiť náš zdravý životný štýl a cvičebný plán. Dokonca aj najúspešnejší športovci majú problém vydržať v predpripravenom programe keď sú ďaleko od domova. Možno si aj zabalia potrebné cvičebné náradie, no to ostane v kufri až dokým ho nevybalia doma.

Ak nechcete, aby aj vaša dovolenka dopadla podobne, pokračujte v čítaní. Cestovanie nemusí prerušiť alebo viesť k úplnému upusteniu od vášho zdravého režimu. Stále môžete cvičiť aj keď nie ste v mieste či krajine svojho bydliska. Nezáleží na tom, či ste na slnečnej španielskej pláži alebo v Alpách, uržať sa vo forme môžete s pomocou jednoduchých cvikov vo vašej hotelovej izbe.

1. Buďte realistický

Počas vašej vysnívanej dovolenky sa vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepodarí cvičiť tak ako ste zvyknutý v bežné dni. Je to v poriadku, vaše telo aj myseľ si zasluhuje oddych. Dovolenkové cvičenie môžete považovať za úspešné, ak splníte aspoň 50% z vášho obvyklého plánu. Ak aj sa vám nebude chcieť cvičiť, aj najmenšia telesná aktivita pomôže vášmu telu aby nevyšlo z cviku.

[locked]

2. Plánujte dopredu

Predtým než odídete, pokúste sa nájsť dostatočné informácie o vašom ubytovaní. Čoraz viac hotelov disponuje špeciálnými miestnosťami na cvičenie pre svojich hostí so všetkým potrebným vybavením. Informujte sa takisto o možných priľahlých parkoch či cestách, kde by ste mohli stihnúť rýchle kardio či ľahký workout.

3. Preskúmajte lokálne fitness centrá

Ak zostávate v hoteli, ktorý k vášmu ubytovaniu neposkytuje možnosť pravidelného cvičenia nezúfajte. Skúste sa v mieste vášho ubytovania porozhliadnuť po fitness centre. Väčšina fitness centier ponúka možnosť kúpy vstupného len na deň, či na niekoľko hodín za minimálne poplatky. Návšteva lokálného fitness centrá môže byť aj kultúrny zážitok, môžete porovnať vybavenie a schopnosť postarať sa o zákazníka u nás a v zahraničí.

4. Zbaľte si gumu na cvičenie

Ak ešte nepoužívate gumu na cvičenie, je najlepšia príležitosť začať. Guma na cvičenie /link na gumu/ je skvelým pomocníkom k poriadnemu precvičeniu vašich svalov a zároveň vám v dovolenkovom kufri zaberie len minimum miesta. Perfektne vám poslúži aj v prípade, že plánujete ísť dovolenkovať na odľahlé miesto a cvičenie vo fitness centre teda nepripadá do úvahy. Takto si aj zo svojej izby vytvoríte provizórne fitko.

5. Neobmedzujte sa v lokálnej kuchyni

To posledné, čo by ste mali riešiť na dovolenke sú obavy z vyskúšania exotických jedál pre ich vysokú kalorickú hodnotu. Určite vyskúšajte všetky lokálne pokrmy a nepozerajte sa na ich energetické údaje. Avšak snažte sa všetky pokrmy zaradiť do vášho obvyklého kalorického príjmu. Ak si zjedené množstvo kalórií nepočítate, dbajte na to, aby ste sa neprejedali. Pri prípadnom zvýšenom príjme odporúčame aj zvýšený kalorický výdaj.

6. Buďte kreatívny

Využite nové prostredie počas dovolenky a zacvičte si v novom prostredí. Práve dovolenka môže byť jedinečná príležitosť ako cvičiť unikátnou a zároveň zábavnou cestou. Prerušte starú nudnú rutinu, ktorú cvičíte stále dookola. Vyskúšajte byciklovanie, turistiku, vodné lyže či plážový volejbal. Na udržanie sa vo forme nemusíte cvičiť len vo fitku. Vonku je krásne, využite to.

7. Svoje cvičebné plány si vyskúšajte doma

Ak plánujete cvičiť aj počas dovolenky, všetky pripravené workouty si najprv odcvičte doma na nečisto. Nové cviky a nový cvičebný plán si vyžaduje čas a prípravu. Nezabúdajte, že na dovolenku ste si prišli oddýchnuť. Zbytočne cvičenie nepripravujte príliš ťažké, aby vás jeho nedokončenie nepriviedlo k sklamaniu a k rozladenej nálade. Ideálne je ak svoj ľahký workout podporíte vonkajšími aktivitami alebo športom.

8. Pripravte si zdravé občerstvenie

Ak vaša cesta zahŕňa niekoľkohodinové cestovanie, pripravte si zdravú desiatu už u vás doma. S pripraveným jedlom nebudete odkázaný na fast foody po ceste, rôzne bagety na pumpách alebo predražené jedlo na letiskách. Dobrý nápad je aj zabaliť si proteín na prípravu proteínových šejkov alebo proteínové tyčinky, ktoré spoľahlivo doplnia potrebné bielkoviny, ktorých potom nemusíte tak veľa prijať v strave.

9. Nezabudnite na aktivity vo vode

Ak ste sa vybrali tento rok niekde na slnečnú pláž južných krajín, nezabudnite sa poriadne vyšantiť v teplej vode. Či už to bude v bazéne na hoteli či v slanej morskej vode. Plávanie posilňuje celé telo, tak sa uistite, že ak chcete ostať fit aj počas letného oddychu, budete vo vode aktívny. Môžete napríklad každú hodinu či dve si dať 4-5 dĺžok alebo 10 minút plávania.

10. Oblečte sa podľa počasia

Na správne cvičenie treba byť adekvátne oblečený /link cvičenie v teple/. V teple sa všeobecne viac potíme a máme menšiu energiu. Ak teda idete do teplých krajín, nezabudnite si zbaliť letné športové oblečenie. Nejaké tielko a šortky z materiálu, čo dobre odvádza pot budú stačiť. Na juhu sú teploty počas leta vysoké aj cez noc, preto letné športové oblečenie budete určite potrebovať.

Toto bolo 10 odporúčaní pre vás, ako počas dovolenky nepribrať a nestratiť svaly. Pokiaľ sa aj váša váha zakolíše, nerobte si z toho ťažkú hlavu. Týždeň alebo dva nemôžu pokaziť vaše dlhodobé snaženie sa o zdravý životný štýl a skvelú postavu. Tak hurá na dovolenku!

Odemknite exkluzívny obsah

Vložením svojho e-mailu odkryjete celý článok a naviac získate:

  1. Odkrytie všetkých článkov skrytých v exkluzívnom obsahu
  2. Všetky nutričné hodnoty a detaily k jednotlivým receptom
  3. Jedálniček na mieru zdarma alebo jeden z našich e-bookov
  4. Pravidelné informácie o novinkách z webu a akciách našich partnerov

Odoslaním suhlasíte so zpracovaním osobných údajov.

© COPYRIGHT 2020 pestrý jedálniček. ALL RIGHTS RESERVED.