7 ranných zvykov, ktoré vás naučia všetko stíhať

Od ranných zvykov sa odvíja celý priebeh nášho dňa. Ranné rituály vám môžu deň úspešne naštartovať alebo naopak spôsobiť to, že budete celý deň čakať na jeho koniec. Vyskúšajte do svojho života zaradiť týchto 7 zvykov a uvidíte ako vám to zmení život.

Vstanete až po vypnutí tretieho budíka, rýchlo sa oblečiete, vypijete kávu a na raňajky si kúpite niečo cestou do práce, prípadne vôbec nič. Takto vyzerá ráno väčšiny z nás, ktorý tieto ranné zvyky automaticky vykonávame, no neuvedomuje si že nám môžu škodiť.

Týchto zvykov by ste sa ráno mali vzdať:

  • Neustále vypínanie budíka.
  • Rýchle a nevýživné raňajky.
  • Pitie kávy hneď po prebudení.
  • Kontrola sociálnych sieti hneď po prebudení.

Rána by mali začínať činnosťami, ktoré vás upokoja a naplnia energiou. Kto by si chcel spôsobovať stres hneď od rána? Avšak, práve rýchle raňajky, nestíhanie či kontrolovanie e-mailov a sociálnych sieti vám môžu stres navodiť. Vyhnite sa im. Skúste si zorganizovať svoj čas tak, aby ste sa stihli ráno pokojne prebudiť, naštartovali svoj deň zdravými raňajkami a zároveň všetko stíhali. 

Osvojte si týchto 7 ranných zvykov:

1. Predpríprava.

Rannému stresu sa úspešne vyhnite ak vsadíte na predprípravu. Pripravte si oblečenie na nasledujúci deň, aby ste ráno nestrávili hodinu pozeraním do skrine. Ak nemáte ráno dostatok času, predpripraviť si môžete aj svoje raňajky. Vyskúšajte niektorý z obľúbených receptov na raňajky.

TIP: Chcete sa vyhnúť stresu počas celého dňa? Pripravte si svoje chutné pokrmy vopred do krabičky. Inšpirujte sa zdravými receptami do krabičky na celý týždeň.

2. Hydratácia

Aj keď môže byť tento krok pre niekoho ťažší, snažte sa vyhnúť káve hneď po prebudení. Po spánku potrebuje naše telo vodu a káva ho môže navyše viac dehydrovať. Doprajte si pohár vody hneď po zobudení a uvidíte ako vás to naštartuje.

3. Raňajky

Väčšina ľudí rieši raňajky nákupom sladkého pečiva, ktoré si môže dopriať aj cestou do práce či školy. Sladké pečivo však nie je najvýživnejšou voľbou, naopak, u niekoho môže vyvolať aj únavu. Skúste ho vymeniť za ovsené vločky, avokádo, oriešky, zeleninu či jogurt s ovocím. Svoje raňajky jedzte pomaly a vychutnajte si ich, sami uvidíte ako vám naštartujú celý deň.

4. Studená sprcha

Ešte ste to neskúšali? Mali by ste, stojí to za to. Studená sprcha vás zaručene prebudí, posilní vašu výkonnosť a navyše aj imunitu. Samozrejme, neznamená to že sa musíte sprchovať v ľadovej vode. Zvoľte takú teplotu, ktorú vaše telo zvládne a ktorá vám bude príjemná.

5. Cvičenie

Nie každý má čas si pred prácou poriadne zacvičiť. To ale neznamená že by ste sa cvičeniu mali úplne vyhýbať. Skúste sa ráno aspoň ponaťahovať či vyskúšať pár pozícií z jógy. Ráno môžete naštartovať aj meditáciou.

6. Naplánujte si deň

Tento rok môžete praktizovať už počas raňajok alebo deň vopred. Vypíšte si základné úlohy, ktoré by ste v daný deň chceli stihnúť. Najťažšiu z nich sa snažte dokončiť ako prvú, celý deň sa potom bude zdať jednoduchší. Snažte sa pri tom vyhnúť vysedávaniu pri sociálnych sieťach minimálne do vtedy, kým splníte najťažšiu úlohu na daný deň. Uvidíte, koľko času vďaka tomu ušetríte.

7. Doprajte si odmenu

Ak ste zvyknutý na svoju rannú kávu, doprajte si ju. Nahradiť ju môžete aj chutným zeleným čajom, ktorý vás rovnako nabudí.

Nezabúdajte ale, že so zmenami je lepšie začínať pomaly a postupne. Máte pocit, že vaše ranné rituály nie sú práve najzdravšie? Vyskúšajte každý týždeň zaradiť do vášho rána jeden zo spomenutých krokov.

06.12.2019

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Čo jesť pred a po cvičení

08.12.2019

Cvičenie je pre krásne a pevné telo bezpochyby dôležité. Správna strava a pitný režim pred cvičením a po ňom majú vplyv na to, ako bude samotné cvičenie úspešné. Pokračovať v čítaní

Ako zrýchliť metabolizmus

12.10.2018

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte pocit, že jete zdravo a dostatočne sa hýbete? Na vine môže byť spomalený metabolizmus. Pokračovať v čítaní

Recepty z tekvice, ktoré si zamilujete

18.03.2020

V jesennom období na nás z každého rohu vykukujú dekorácie tekvíc. Málokto ale vie, že tekvica sa dá využiť aj iným spôsobom než len na dekoratívne účely. Vďaka jej chuti, obsahu vitamínov a variabilite v kuchyni by ju mal do svojho jedálnička zaradiť naozaj každý. Pokračovať v čítaní

Špenát: Na čo je dobrý a v akých receptoch by nemal chýbať?

11.03.2020

Zdravá, chutná a nízkokalorická zelenina, ktorá je navyše dostupná po celý rok. To nie sú jediné dôvody, prečo by ste mali špenát do zaradiť do svojho jedálnička. Pokračovať v čítaní

 
Chcem jedálniček ZADARMO

3 099 329 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?