Jednoduché cviky s gumou pre pevnejšie bruško, zadok aj ruky

Guma na cvičenie je jednoduchým cvičebným náradím, s ktorým bez problémov precvičíte celé telo. Nechajte sa inšpirovať.

Ak vás nebaví domáce cvičenie na podložke či cvičenie s vlastnou váhou, máme pre vás vhodné oživenie, je ním odporová guma na cvičenie. Toto malé a pomerne lacné náradie vám oživí bežnú rutinu cvičenia, pomôže sa vám jednoducho rozcvičiť, spraviť strečingový tréning a dokonca sa dá využiť aj na rehabilitáciu po úraze alebo operácií. 

Ako cvičiť s naťahovacou gumou

Cviky s gumou môžete cvičiť doma, no vďaka tomu že sa guma dá hocikde uchopiť si ju môžete zobrať aj von a skúšať rôzne cviky počas pekného počasia aj tam. Dôležité je aby ste zvolili vhodnú dĺžku a pevnosť gumy, určenú na to, aké cvičenia by ste s ňou chceli vykonávať.

Pomocou gumy na cvičenie si precvičíte rôzne časti tela. Dokážete ju využiť na cviky na brucho, zadok či ruky. Pozrite sa konkrétnejšie na cviky s gumou vhodné na posilnenie a spevnenie jednotlivých častí tela.

Cviky na brucho

Dvíhanie kolena

Postavte sa rovno a nohy majte rozkročené na šírku bokov. Posilňovaciu gumu majte natiahnutú cez stredy chodidiel. Zdvihnite ľavé koleno smerom k hrudi a vytáčajte sa tak, ako by ste sa pravým lakťom chceli dotknúť ľavého kolena. Plecia by vám pri tom mali ostať rovné. Cvik opakujte aj druhou nohou.

Rolovanie na podlahe

Ľahnite si na zem tvárou smerom hore, ruky majte vystreté nad hlavou a natiahnite si okolo zápästí gumu na cvičenie. Ruky a nohy zdvihnite mierne na podlahu a využite svoje brušné svaly, aby ste sa pretočili napravo, zatiaľ čo máte ramená vystreté a bicepsy máte na úrovni uší. Keď sa dostanete do východiskovej polohy, pretočte sa naspäť.

Cviky na zadok

Unožovanie na boku

Ľahnite si na bok, spodnú nohu jemne pokrčte a ruku si položte pod hlavu. Gumu si natiahnite cez členky nôh. S výdychom hornú nohu odtiahnite od spodnej. Celé telo je počas doby cviku v jednej rovine. Cvik opakujte aj na druhej strane. Tento cvik môžete skúsiť aj postojačky, má ten istý princíp. Jedinou obmenou je že máte ruky obe v bok.

Zanožovanie

Kľaknite si na kolená a oprite sa o predlaktia rúk. Gumu si na nohe, ktorá bude na zemi natiahnite na členok a na druhú, ktorú budete dvíhať na chodidlo. Nohu dvíhajte kolmo hore, koleno majte celý čas zohnuté. Počas cviku sa snažte mať spevnené brušné svaly. Cvik opakujte aj druhou nohou.

Cviky na ruky

Cvik na biceps

Postavte sa a mierne rozkročte nohy, ohnite ich v kolenách a gumu majte natiahnutú uprostred chodidiel a jej konce držte oboma rukami. Lakte držte pri tele. S výdychom vyťahujte dlane s uchopenou gumou k hrudníku a s nádychom späť uvoľňujte.

Cvik na triceps

Posaďte sa na zem s nohami v tureckom sede. Gumu na cvičenie uchopte rukami za chrbtom. S výdychom vytiahnite jednu ruku smerom k stropu. Ruku, ktorá zostane počas cvičenia nehybná majte celý čas ohnutú v predlaktí. 

Cvičenie a jedálniček

Ak chcete cvičením dosiahnuť nejaké výsledky, či už ide o chudnutie alebo spevnenie tela, je dôležité k tomu zladiť aj váš pestrý jedálniček. Pozrite sa na to, čo by ste mali jesť pred a čo po cvičení.

Pred cvičením siahnite po potravinách bohatých na sacharidy, tie vám dodajú energiu. Môžu to byť napríklad celozrnné cereálie alebo aj ovocie a zelenina. V ideálnom prípade zjedzte niečo výdatnejšie dve až tri hodiny pred cvičením.

Po cvičení je dôležité telu doplniť potrebné látky, zvoľte jedlo bohaté na bielkoviny. Dajte si napríklad vajcia alebo mliečne výrobky. Ak posilňujete tak nahraďte po cvičení bielkoviny sacharidmi s nízkym glykemickým indexom. Samozrejme nezabúdajte ani na dostatočný pitný režim.

Pre viac inšpirácie pri domácom cvičení s gumou pre vás pripájame odkaz na video, v ktorom uvidíte aj niektoré z vyššie spomenutých cvikov:

https://www.youtube.com/watch?v=UpDfvnaE3D4

04.10.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Hodí sa cvičenie s vlastnou váhou práve pre vás?

11.10.2018

Raz za čas to príde na každého z nás, rozhodneme sa, že sa tentokrát konečne dostaneme do kondície a začneme cvičiť. Aké cvičenie zvoliť? Je vhodnejšie posilňovanie alebo napríklad beh? Je lepšie cvičiť doma alebo vo fitcentre? A čo tak skúsiť cvičenie s vlastnou váhou? Pozrite sa, aké výhody prináša cvičenie s vlastnou hmotnosťou a či je vhodné práve pre vás. Pokračovať v čítaní

Ako efektívne zrýchliť metabolizmus?

12.10.2018

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte pocit, že jete zdravo a dostatočne sa hýbete? Na vine môže byť spomalený metabolizmus. Pokračovať v čítaní

5 najúčinnejších cvikov pre krásne ruky, ploché brucho a pevný zadok

19.09.2018

Ku zdravému životnému štýlu neodmysliteľne patrí aj optimálny pohyb. Pripravili sme si pre vás 5 cvičení, ktoré môžete vyskúšať v pohodlí domova a pomôžu vám na ceste k vysnívanej postave. Pokračovať v čítaní

Čo jesť pred a po cvičení

07.09.2018

Cvičenie je bezpochyby dôležité ak chcete mať krásne a pevné telo. Správna strava a pitný režim pred a po cvičení majú vplyv na to, ako úspešné bude samotné cvičenie. Nie každý ale vie, aké jedlo zvoliť pred a po cvičení, či radšej vôbec nejesť a ak jesť, tak čo. Pokračovať v čítaní

Ako schudnúť stehná a zadok?

31.08.2018

Miesta, kde sa najčastejšie na ľudskom tele usadzuje tuk, sú predovšetkým brucho, stehná a zadok. Ak ste so svojou postavou nespokojní, pravdepodobne riešite obliny práve v týchto miestach. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 268 608 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?