Cholesterol

Cholesterol je tuk, látka nevyhnutná pre správnu funkciu ľudského tela. Obsahuje ho každá naša bunka.


Poznáme HDL cholesterol, ktorý vnímame ako ten dobrý, ktorý pôsobí ako antioxidant, a naopak zlý LDL cholesterol, ktorý prináša komplikácie v podobe kôrnatenia tepien.

Vysoký cholesterol je pre veľa ľudí strašiakom. Ide totiž o veľké riziko pre rozvoj srdcových a cievnych chorôb.

Hodnoty cholesterolu u dospelého človeka by sa mali pohybovať do 5,0 mmol/l, z toho LDL cholesterol do 3,5 mmol/l a HDL cholesterol u žien 0,9 – 1,4, u mužov potom do 1,2 mmol/l. Vyššie hladiny cholesterolu sú nebezpečné. Odporúčané denné maximum cholesterolu v strave je 300 mg.

Zvýšenie cholesterolu je spôsobené jednak nesprávnym stravovaním, priberaním, fajčením, ale aj genetickými faktormi.

Diéta na zníženie cholesterolu by sa mala sústrediť hlavne na zníženie konzumácie nasýtených tukov, a naopak sa zamerať na tuky nenasýtené, ktoré nájdeme predovšetkým v rybách.

Treba tiež zvýšiť podiel vlákniny v strave, tým sa blokuje vstrebávanie tukov. Pomáha aj zelený čaj, ktorý preukázateľne znižuje hodnoty LDL cholesterolu.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

2 306 836 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?