Ako chudnú muži?

Je všeobecne známe, že muži majú lepšie spaľovanie tukov a lepšie priberajú na svaloch, než opačné pohlavie. To ale neznamená, že niekedy nepotrebujú zhadzovať prebytočné kilogramy, teda chudnúť.

Všeobecne sa dá povedať, že kilá navyše sú nočnou morou skôr pre ženy než mužov. Dámy si totiž každý deň kladú otázku, čo si vezmú na seba, aby sa svojmu okoliu páčili, muži sa podobnými problémami väčšinou toľko nezaoberajú. Preto často nad nadváhou mávnu rukou a situáciu začnú riešiť až vtedy, keď už začína ísť do tuhého a nezapnú ani veľké sako. V takej chvíli ale už môže ísť o zdravie, preto by tiež pribúdajúce kilogramy nemali podceňovať.

Pozor na riziko brušného tuku

Vo chvíli, keď už sa ručička váhy prehupne z poľa nadváhy do obezity je totiž situácia o dosť zložitejšia. Recept, ako schudnúť, už nefunguje tak rýchlo. Je potrebné dlhodobo zabrať, zamerať sa nielen na zdravú stravu, ale aj na cvičenie.

Keď ženy priberajú, väčšinou sa im tuk usadzuje na stehnách a bokoch, aj keď sú i ženy, ktorým tuk hyzdí bruško. U mužov je to práve naopak: Všetok tuk sa zhromažďuje v oblasti brucha a práve tam je zo zdravotného pohľadu najrizikovejší. Hrozia potom srdcovo-cievne komplikácie, hlavne infarkt. Platí teda, že by muži nemali toto nebezpečenstvo podceňovať. Keď zistia, že im pneumatika na bruchu nebezpečne pribúda, mali by sa včas pustiť do chudnutia.

Muži chudnú lepšie ako ženy

Keď sa rozhodnú pre zhadzovanie kilogramov, môžu ťažiť z toho, že chudnutie pre mužov je v určitých ohľadoch jednoduchšie. Muži majú lepšie spaľovanie tukov ako ženy, a preto sú ich pokroky počas chudnúcej kúry jednoduchšie a rýchlejšie viditeľné. To samozrejme prináša i omnoho väčšiu motiváciu pre ďalšie chudnutie.

Obvykle muži počas rovnakej námahy, ako ženy, dokážu spáliť viac kalórií. Tiež ich bazálny energetický výdaj je väčší než u žien, to všetko im pri chudnutí samozrejme hrá do kariet. Veľmi často sa tak stáva, že mužom stačí zaradiť do svojho života väčšie množstvo pohybu a prebrať jedálniček, aby sa vyvarovali najväčších chýb proti jeho zdravé skladbe. Ak sa im podarí uskutočniť tieto dve opatrenia, zvyčajne už chudnutie prebieha pomerne hladko.

Dôležité je vydávať energiu a spaľovať

Ženy majú nevýhodu v tom, že hneď ako znížia príjem kalórií, ich telo na to okamžite zareaguje ukladaním energie do tukových zásob. Ich organizmus je častejšie vystavovaný rôznym diétam, a preto už predpokladá, že opäť nastávajú hladové doby. Snaží sa teda na ne šetriť. Navyše majú na starosti starostlivosť o deti, musia im dať život a starať sa o ne, aj kvôli tejto biologickej danosti si robia zásoby do budúcnosti.

Muži, naopak, veľa energie vydávajú, pretože boli od pradávna stavaní na hľadanie potravy, lov a obranu rodného hniezda. Dnes už nemusia loviť, aby opatrili rodine potravu, ani každodenne brániť svoje deti pred nájazdom nepriateľských kmeňov, a preto toľko energie nevydajú, nespália prijaté kalórie. To je potrebné zmeniť.

Je nutné prekonať lenivosť

Ak začnú muži pravidelne cvičiť, výdaj energie sa razom zvýši. Jeden poctivo vykonaný tréning im pomôže spáliť kalórie z opulentnej večere a ešte nabudí adrenalín. Ideálne je silové cvičenie, ktoré pomáha lepšie spaľovať a navyše budovať svaly.

Nie je ale nutné, aby všetci muži hneď bežali do posilňovne a dvíhali tam ťažké činky. Dôležité je, vybrať si taký pohyb, ktorý ich bude baviť a budú ochotní si preň vyhradiť čas aspoň dvakrát týždenne.

Všeobecne sú muži v tomto smere lenivejší. Zatiaľ čo ženy sa donútia ísť na hodinu aerobiku, pretože tam stretnú kamarátky, u mužov táto motivácia toľko nefunguje. Často radšej zostanú doma. Podstatné preto je naučiť sa prekonať lenivosť. Brať cvičenie ako súčasť denného programu.

Stačí zľahka upraviť jedálniček

Tiež je dôležité stanoviť si správny jedálniček na chudnutie pre mužov. Aké sú najčastejšie chyby, ktorých sa muži v stravovaní dopúšťajú?

  • Doprajú si pivo alebo víno s priateľmi a nezostane pri jednom poháriku

  • Jedia veľa údenín

  • Zaraďujú do jedálnička dosť tučného mäsa

  • Stravujú sa nepravidelne

Ako proti tomu bojovať? Stačí postupovať po krokoch. Obmedziť víno či pivo s priateľmi. Tučné údeniny nahradiť ich diétnejšími variantmi. Jesť pravidelne, pripravovať si doma desiate, treba si aj do práce nosiť jedlo v krabičke, ak nemajú možnosť kúpiť si blízko pracoviska jedlo, ktoré nie je kalorickou bombou. Mať vždy po ruke niečo zdravé, keď muža prepadne hlad. Pri chudnutí si muži môžu dopriať o niečo viac potravín, ako ženy, práve preto, že lepšie spaľujú. Zároveň je ale treba dať pozor na pravidelnosť v jedle. Rozhodne by nemali hladovať.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chcem jedálniček ZADARMO

2 207 477 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?