Pitný režim

Viete, že 60 – 70 % ľudského tela tvorí voda? Nestačí len veľa piť, záleží aj na tom, čo, kedy a ako pijeme. Správny pitný režim je nutné dodržiavať, aby sme predišli únave a dopriali telu správnu hydratáciu, potom v ňom všetko bude fungovalo tak, ako má.

Správny pitný režim

Za deň by mal človek vypiť minimálne 1,5 – 2 litre tekutiny. Maximálna hranica je individuálna, dlhodobá nadmerná konzumácia tekutín znižuje funkciu obličiek a zaťažuje organizmus. Dodržiavať správny pitný režim neznamená len dostať do tela čo najviac tekutín. Ak pri sebe denne nosíte fľašu s vodou a pri každej príležitosti ju doplníte, tak možno skôr dávate zabrať vašim obličkám. Všade sa stále hovorí o nedostatočnom pitnom režime a na jeho opačný extrém sa zabúda.

Ideálne je samozrejme piť čistú vodu – taká voda je skvelým antioxidantom. Ak nie ste priaznivci čistej vody a nezachráni to ani citrón alebo iné ovocie, tak by ste si mali dobre kontrolovať, čo dávate svojmu telu. Veľa limonád a na pohľad zdravých nápojov je plných nielen cukrov a farbív, ale ďalších zdraviu škodlivých látok.

Vhodné nápoje:

čistá voda, voda s chlorofylom, vlažná voda s citrónom – ideálna ráno, zelené a bylinkové čaje, čerstvá šťava z ovocia

Nevhodné nápoje:

limonády (veľa cukru a chémia), kupované džúsy (veľa čerstvých vitamínov v nich nenájdete), šťavy (veľmi malý podiel ovocia ale veľký podiel cukru a chémia), čierny čaj a káva – prekysľujú organizmus.


Čas na pohárik!


Ak správne dodržiavate pitný režim, nemal by sa vôbec dostavovať pocit smädu. Ten je totiž varovným signálom tela, že má nedostatok vody a značí tak už mierny stupeň dehydratácie. Pre zaistenie správneho pitného režimu je dôležité dodržať pravidelnosť v pití vody, priebežne po celý deň. Nevhodné je piť väčšie množstvo tekutín počas jedla. Tekutiny totiž riedia žalúdočné šťavy a tým skomplikujú a zároveň spomaľujú trávenie. 

A kedy je ten správny čas na pohárik? Ráno rozhodne! Ale večer už by sme mali piť menej, predídeme tak zbytočnej záťaži našich obličiek, tie cez noc tiež potrebujú odpočinok.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

2 911 713 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?