Ketóza

Ketóza je taký stav metabolizmu, kedy telo stráca možnosť ukladať tuky. Do tohto stavu je možné sa dostať tak, že v strave neprijímame žiadne cukry a škroby.


Najneskôr do troch dní sa telo dostane do ketózy, v ktorej možno jesť tukov a bielkovín neobmedzené množstvo a napriek tomu dochádza k chudnutiu. Tento jav využívajú tri populárne diéty: Atkinsonova, Kwasniewskeho a Paleodiéta.

Ketóza a chudnutie závisí teda predovšetkým na tom, čo jete. Odporúčané potraviny odborníkmi pri ketóze sú: mäso, ryby a vajcia, sadlo, oleje, tučné mliečne výrobky, listová zelenina, nakladané fazuľové struky, huby, vlašské a lieskové orechy, mandle, avokádo, olivy, light nápoje.

K nevhodným potravinám sa radí všeobecne cukor a škrob. V praxi to znamená žiadne sladkosti a alkoholické nápoje okrem dia piva, žiadne prílohy ako zemiaky, knedle, ryža, cestoviny, strukoviny (vrátane arašidov) a žiadne sladené nápoje ani sladké ovocie.

Ak sa rozhodnete pre chudnutie pomocou ketózy, bude po požadovanej redukcii hmotnosti nasledovať fáza návratu, v ktorej sa postupne do jedálnička zaraďujú sacharidy. Táto fáza musí byť pozvoľná a viesť k zdravému racionálnemu stravovaniu. Má zásadný význam pre úspech diéty a pre dlhodobé udržanie váhového úbytku.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

2 264 632 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?