Omega-6

Omega-6 patria medzi mastné kyseliny, ktoré sú absolútne nevyhnutné pre fungovanie ľudského organizmu. Ide o silný antioxidant, ktorý je tiež známy pod názvom kyselina linolová.

Ľudský organizmus si nedokáže vytvoriť mastné kyseliny sám, preto je potrebné ich dodávať telu prostredníctvom vyváženej stravy. Mastné kyseliny omega-6 sa vyskytujú v mnohých superpotravinách. Možno ich nájsť najmä v ľanových, chia a slnečnicových semienkach, mandliach, v avokáde, v kukurici a olivách. Zo živočíšnych produktov sa dajú konzumovať hlavne v rybách, v hovädzom mäse a tučných mliečnych výrobkoch.

Pozitívne účinky omega-6

Mastné kyseliny omega-6 významne podporujú správnu činnosť metabolizmu a tým sa stávajú vhodným pomocníkom v boji proti obezite. Okrem toho znižujú krvný tlak a slúžia ako dobrá prevencia proti kardiovaskulárnym chorobám. Kyselina linolová ďalej posilňuje imunitný systém, má vplyv na mozgovú činnosť, urýchľuje hojenie rán.

Negatívne účinky omega-6

Všetka ľudská strava by mala byť vyvážená, a to isté platí aj pre príjem mastných kyselín omega-6. Hoci majú mnoho pozitívnych účinkov, neradno ich konzumáciu preháňať. Prebytok kyseliny linolovej v tele môže naopak imunitný systém oslabiť a spustiť zápalové procesy, ktoré sa môžu stať príčinou ďalších vážnejších ochorení. Kyseliny omega-6 by mali tvoriť maximálne 9 % denného príjmu.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

2 308 282 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?