8 potravín na zníženie vysokého tlaku

Trápi Vás vysoký tlak? Ponúkajú vám lekári veľa drahých liekov, ale vy ste presvedčení, že to musí ísť aj inak? Máme pre vás malého pomocníka, vďaka ktorému zistíte, aké potraviny zaradiť do jedálnička, aby ste si znížili tlak krvi prírodnou cestou.

Vďaka čomu potraviny znižujú tlak krvi

Váš krvný tlak môžu znižovať potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vápnik, draslík a vitamín C a D. Všetky suroviny s vysokým obsahom týchto látok majú priaznivý vplyv na liečbu hypertenzie.

Samozrejme nechceme týmto článkom tvrdiť, že keď budete jesť každý deň zeler či cesnak, zbavíte sa vysokého tlaku a nebudete už musieť užívať predpísané lieky od vášho obvodného lekára. Ale správnou kombináciou týchto potravín sa Vám môže podariť tlak znížiť natoľko, že aj dávkovanie vašich liekov sa bude znižovať.

Cesnak

Táto potravina sa na znižovanie tlaku používala už v starovekom Grécku. Ordinovali ho všetkým, ktorí trpeli malátnosťou, závratmi a častým omdlievaním. Neskôr sa ukázalo, že ide o zvýšený tlak, a preto cesnak ako liek pretrval až do našich čias. Pozor na cesnak by si ale mali dávať tí z vás, ktorí trpia problémami so žlčníkom či majú precitlivelý žalúdok. Navyše sa o cesnaku hovorí, že je prírodné antibiotikum, takže keď ho budete užívať každý deň, mali by ste tým navyše predchádzať chrípkam a podobným ochoreniam.

Cibuľa

Už naše babičky vedeli, že cibuľa je všeliek, dávali ju na kašeľ, nádchu, boľavé brucho, tržné rany a dokonca aj na problémy so srdcom. Dnes už vieme, že to neboli len domnienky, že je tomu naozaj tak. Cibuľa znižuje tlak krvi rovnako ako hladinu tuku a navyše rozpúšťa krvné zrazeniny. Je teda ideálna nielen ako liek, ale aj ako prevencia napríklad proti infarktu srdca.

Zeler

Účinky zeleru na náš organizmus sú natoľko širokospektrálne, že sa o nich nebudeme rozpisovať dopodrobna. Spomenieme len tie, ktoré nám pripadajú najdôležitejšie. Konzumácia zeleru pôsobí blahodarne na depresívne stavy, na problémy s obličkami, pečeňou, žalúdkom, napomáha pri chudnutí a dokonca má aj kladný vplyv na reumatické ťažkosti. Najlepšie účinky dosiahnete, keď ho budete jesť surový. Ideálny je teda do rôznych šalátov.

Zelerový šalát s červenou repou

Ingrediencie:

  • 1 menší kus zeleru
  • 1 červená repa
  • 1 polievková lyžica citrónovej šťavy
  • 1 čajová lyžička olivového oleja
  • soľ, korenie

Postup:
Zeleninu očistite a následne nastrúhajte najemno, pokvapkajte citrónovou šťavou a olejom. Kto chce, môže osoliť a okoreniť. Dôkladne premiešajte a dajte vychladiť do chladničky. Podávajte so žitným pečivom.

Červená repa

Okrem znižovania hodnôt na tlakomeri, dokáže repa tiež zmierniť pálenie záhy, prekyslenie žalúdka a jej najväčšou zásluhou sú protirakovinové účinky.

Uhorková šťava

Málokto by čakal, že šťava z uhoriek, ktoré najčastejšie konzumujeme v zavarenej forme, nám môže znížiť hypertenziu. Pravidelné pitie uhorkovej šťavy nám zaručí nielen zníženie tlaku, ale aj príjem mnohých dôležitých minerálnych látok.

Grapefruit

Grep obsahuje vysokú hladinu draslíka a tým nám napomáha k zníženiu tlaku. Citrusové plody všeobecne sú skvelým pomocníkom pri redukcii váhy. Preto najlepšie je grep si odšťaviť spolu s jablkom, či kto má rád, urobiť si z týchto dvoch surovín smoothie.

Banány

Opäť obsahujú vysoké množstvo draslíka. Poslúžia ako rýchla dopoludňajšia desiata, ktorá sa stará o vaše srdce a cievy.

Med

Med obsahuje acetylcholín, čo je enzým, ktorý znižuje hypertenziu. Tiež je to zdravší variant sladenia.

Tip redakcie:
Urobte si šťavu z repy s medom a tým si zaistíte zníženie tlaku a vyrovnanie hladiny žalúdočných štiav.

Z ďalších surovín znižujúcich tlak sú: pohánka, ryby, jogurt, vlašské orechy a všetky druhy strukovín.

Prevencia

Je veľmi dôležité, aby každý z nás dbal na prevenciu zdanlivo obyčajného ochorenia, ako je vysoký krvný tlak. Zdravý spôsob života, vyvážený pestrý jedálniček, dostatočný pohyb, vyhýbanie sa stresovým situáciám, správna starostlivosť o vaše telo, to všetko vedie k prevencii hypertenzie. Neberte na ľahkú váhu varovné signály vášho tela, je lepšie riešiť problém skôr ako neskôr.

Pár tipov na prevenciu hypertenzie

  • obmedziť príjem tukov
  • menej soliť
  • jesť viac ovocia a zeleniny
  • pohyb aspoň 30 minút denne
  • udržiavať ideálnu váhu
  • pravidelný odpočinok
  • dostatočný spánok

08.12.2016

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chcem jedálniček ZADARMO

2 240 734 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?