Cviky na krčnú chrbticu: Ako si efektívne pomôcť od bolesti

Sedavý spôsob života, nedostatok pohybu, stres. To všetko je spojené s bolesťou krčnej chrbtice. Pomôžte si jednoduchými cvikmi, ktorými stuhnutú krčnú chrbticu uvoľníte.

Uponáhľaný životný štýl dnešnej doby spojený s dlhým sedením v kancelárii, zlým držaním tela či stresom dokáže spôsobiť človeku vážne ťažkosti. Tou najbežnejšou je bolesť chrbtice a hlavy.

Nevinné pobolievanie a stuhnutosť chrbtice môže prerásť až v nepríjemné migrény, motanie hlavy či vyústiť v zablokovanie a obmedzenú pohyblivosť. Preto, ak občas zažívate bolesti krčnej chrbtice, je vhodné ich čím skôr preventívne riešiť. 

Prevencia

Aby ste sa vyhli problémom s krčnou chrbticou je dobré zaradiť do svojho bežného života viac pohybu. Najmä cviky, ktoré vám uvoľnia stuhnuté svaly od dlhodobého sedenia. Okrem toho však môžete vyskúšať aj zopár ďalších tipov:

1. Dýchanie

Správne dýchanie efektívne zmierni napätie svalstva. Snažte sa dýchať kľudne, pomaly a tiež sa vyvarujte príliš hlbokým nádychom a výdychom. Zamerajte sa na dýchanie až do pľúc.

2. Držanie tela

Dajte si pozor na správny postoj bez hrbenia sa. Či už pri sedení, chôdzi alebo športoch sa snažte mať správne držanie tela.

3. Strečing počas dňa

Ak počas dňa trávite veľa času sedením v práci, využite prestávky na menší strečing. Ak máte voľnu chvíľku prejdite sa a ponaťahujte.

4. Zdravotný vankúš

Na krčnú chrbticu a problémy s ňou spojené ma veľký vplyv aj dobrý spánok. Vyvarujte sa spánku na množstve vankúšov, ktoré vám zdvíhajú krk do neprirodzenej polohy. Ak trpíte bolesťami krku dobrým pomocníkom je aj zdravotný vankúš na krčnú chrbticu. Ten vám uľaví od bolesti priamo pri spánku a odpočinku.

5. Masáž

Príjemná zdravotná masáž dokáže od bolesti krčnej chrbtice výrazne pomôcť. Ak si ju raz za čas doprajete, len vám to prospeje.

6. Jóga

Cvičenie jógy pomáha uvoľniť stuhnuté svalstvo a príjemne natiahnuť celé telo. Ak chcete predísť bolesti krčnej chrbtice nájdite si denne aspoň chvíľu času a priestoru a skúste si zacvičiť jógu. Okrem jógy ale môžete vyskúšať aj pilates alebo aj iné cvičenia na konkrétne časti tela, napríklad cviky na brucho. Ak si nájdete denne aspoň trocha času a zacvičíte si, určite tým svojmu telu prospejete.

Cvičenie na krčnú chrbticu

Vyskúšajte cviky na krčnú chrbticu, ktoré vám pomôžu od bolesti.

Cvik na uvoľnenie šije

Ľahnite si na chrbát, ruky položte veľa tela dňami hore a kolená pokrčte. Hlavu ukloňte k pravému ramenu tak, aby ste ju neotáčali. Pravou rukou ju chyťte nad ľavým uchom. S nádychom zatlačte proti ruke a vydržte zopár sekúnd. S výdychom jemne prehĺbte úklon k plecu, ľavú ruku potiahnite z pleca a opäť vydržte zopár sekúnd. Cvik opakujte 6x, potom vymeňte strany.

Cvik na ponaťahovanie krku

Postavte sa rovno, chrbát vystrite, brucho majte pevné a vtiahnuté, hrudník vypnutý. Ruky si prepleťte vzadu na temene hlavy, lakte by pritom mali smerovať čo najviac od seba. Pomalým pohybom vytočte hlavu, pozrite nahor, pokračujte pomalým pohybom aby ste sa pozreli vpred a potom dolu. Opakujte 4x.

Cvik na uvoľnenie krku

Ľahnite si na podložku. Ruky upažte a zohnite ich pri hlave do pravého uhla, kolená pokrčte. Nadýchnite sa a s výdychom otočte hlavu doprava a štyrikrát tlačte nos k zemi. S nádychom otočte hlavu späť. Opakujte 6x na obidvoch stranách.

Cvik na ramenné kĺby

Sadnite si do tureckého sedu. Chrbát majte vystretý, brucho vtiahnuté a hrudník vypnutý. Rukami si chyťte ramená a vykonávajte rotačný pohyb smerom odpredu dozadu. Rotujte tak ako vám to umožní ramenný kĺb, nie silou. 4x zopakujte a potom zmeňte smer rotácie zozadu dopredu.

Automasáž záhlavia

Sadnite si na stoličku opačným smerom a oprite si hlavu. Prsty na rukách dajte doprostred záhlavia a krúživými pohybmi prejdite celú oblasť po dĺžke lebky až nad uši. Týmto spôsobom si sami premasírujete a uvoľníte svaly na hlave a krku.

Okrem cvičenia, správneho dýchania či držania tela nezabúdajte ani na zdravú stravu. O svoje telo sa treba starať po každej stránke.

08.11.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Ako efektívne zrýchliť metabolizmus?

12.10.2018

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte pocit, že jete zdravo a dostatočne sa hýbete? Na vine môže byť spomalený metabolizmus. Pokračovať v čítaní

Hodí sa cvičenie s vlastnou váhou práve pre vás?

11.10.2018

Raz za čas to príde na každého z nás, rozhodneme sa, že sa tentokrát konečne dostaneme do kondície a začneme cvičiť. Aké cvičenie zvoliť? Je vhodnejšie posilňovanie alebo napríklad beh? Je lepšie cvičiť doma alebo vo fitcentre? A čo tak skúsiť cvičenie s vlastnou váhou? Pozrite sa, aké výhody prináša cvičenie s vlastnou hmotnosťou a či je vhodné práve pre vás. Pokračovať v čítaní

Jednoduché cviky s gumou pre pevnejšie bruško, zadok aj ruky

04.10.2018

Guma na cvičenie je jednoduchým cvičebným náradím, s ktorým bez problémov precvičíte celé telo. Nechajte sa inšpirovať. Pokračovať v čítaní

5 najúčinnejších cvikov pre krásne ruky, ploché brucho a pevný zadok

19.09.2018

Ku zdravému životnému štýlu neodmysliteľne patrí aj optimálny pohyb. Pripravili sme si pre vás 5 cvičení, ktoré môžete vyskúšať v pohodlí domova a pomôžu vám na ceste k vysnívanej postave. Pokračovať v čítaní

Čo jesť pred a po cvičení

07.09.2018

Cvičenie je bezpochyby dôležité ak chcete mať krásne a pevné telo. Správna strava a pitný režim pred a po cvičení majú vplyv na to, ako úspešné bude samotné cvičenie. Nie každý ale vie, aké jedlo zvoliť pred a po cvičení, či radšej vôbec nejesť a ak jesť, tak čo. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 291 632 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?