Ako efektívne zrýchliť metabolizmus?

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte pocit, že jete zdravo a dostatočne sa hýbete? Na vine môže byť spomalený metabolizmus.

Metabolizmus je látkovou výmenou, súborom reakcií enzýmov v živých bunkách. Dochádza pri nich k premene látok a energií v bunkách živého organizmu, teda aj ľudského tela.

U každého človeka funguje metabolizmus trochu inak. Základné princípy látkovej premeny sú síce rovnaké, no niekto má metabolizmus rýchlejší, niekto pomalší. Práve na týchto faktoroch významne závisí skutočnosť, či budete dobre a rýchlo chudnúť alebo nie.

Zrýchlenie metabolizmu je pritom čiastočne aj vo vašich rukách. Ovládnite svoj metabolizmus pomocou rôznych opatrení vo svojom životnom štýle a strave. Pripravili sme pre vás tipy, ako naštartovať metabolizmus.

Rady, ako prebudiť spomalený metabolizmus

Pomôžte si jedlom

  • Jedzte veľa zeleniny. Vláknina obsiahnutá v zelenine má vynikajúci vplyv na peristaltiku čriev. Dopĺňajte preto svoj pestrý jedálniček zeleninou s veľkým obsahom vlákniny. Začnite napríklad paprikou, paradajkou alebo kúskom šalátovej uhorky už pri raňajkách, na obed a večeru si dajte misku zeleninového šalátu. Budete tráviť oveľa lepšie.
  • Recept na naštartovanie metabolizmu je používať pri varení viac korenia a byliniek. Nielenže spestria chuť pokrmu ale svojimi silicami tiež napomáhajú jeho správnemu tráveniu.
  • Využite pôsobenie potravín, ktoré vylučujú teplo. Zahrievaním organizmu spaľujete kalórie. Takto pôsobia predovšetkým ostrejšie druhy korenia ako napríklad chilli papričky, kajenské korenie alebo zázvor. Pomáhajú odbúravať tuk.
  • Ideálnym jedlom pre zrýchlenie metabolizmu sú polievky s vodným základom a veľkým obsahom zeleniny.
  • Doprajte si detoxikačnú kúru, očistíte tým svoje telo a podporíte správne fungovanie metabolizmu.

Pomôžte si pitím

  • Ráno nalačno vypite pohár vlažnej neperlivej vody. Môžete do nej pridať aj niekoľko kvapiek čerstvej citrónovej šťavy, ktorá pomáha detoxikácií ľudského tela. Vlažná voda prečistí žalúdok aj črevá a donúti ich k pohybu. Keď sa do nich potom dostane potrava, spracujú ju oveľa rýchlejšie a efektívnejšie. Pohár vlažnej vody si môžete dopriať aj pred každým jedlom.
  • Dodržujte pitný režim. Pite, no najlepšie neperlivú vlažnú vodu, ktorá organizmu prospieva najviac. Dokonca aj vedecké štúdie potvrdzujú, že popíjanie neperlivej vody v priebehu celého dňa má významný vplyv na zrýchlenie metabolizmu. Môžete tým svoj spomalený metabolizmus rozhýbať až o 30 %. Najvyšší príjem tekutín by ste mali mať hlavne dopoludnia.
  • Pitný režim môžete doplniť napríklad aj zeleným čajom, ktorý má preukázateľne kladný vplyv na spaľovanie tukov.

Pomôžte si pohybom

  • Spomalený metabolizmus je potrebné rozhýbať už ráno. Zahájte svoj deň krátkou rozcvičkou nalačno. Príjemne sa prebudíte do nového dňa, zahrejete si svaly a rozprúdite krv. Rozhýbete tým aj žalúdok a črevá, ktoré budú ľahšie tráviť raňajky a premieňať ich na energiu určenú na spálenie.
  • Máte vo svojom časovom harmonograme rôzne pohybové aktivity, na ktoré je vaše telo zvyknuté pretože sa im venujete už dlhšiu dobu? Najvyšší čas poobzerať sa po nejakej novej pohybovej aktivite, ktorá vám rozprúdi krv a privodí trochu adrenalínu.
  • Cvičte na čerstvom vzduchu.
  • Pohybujte sa a spite v chladnejšej miestnosti, zbytočne neprekurujte.

Čo metabolizmus naopak spomaľuje?

  • Pitie alkoholu.
  • Stres.
  • Nepravidelné stravovanie.
  • Nedostatok spánku.
  • Menštruácia u žien.
  • Dehydratácia.
  • Nedostatok bielkovín a vápnika.
  • Príliš malé porcie jedla.
  • Vynechávanie raňajok.
  • Dlhé sedenie.

Udržte si správny metabolizmus

Zdravé chudnutie je podmienené správne fungujúcim metabolizmom. Ak využijete rady, ako zrýchliť metabolizmus, budete jesť zdravú stravu a dostatočne sa pohybovať, je pravdepodobné, že účinne schudnete a udržíte si optimálnu váhu.

12.10.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Čo jesť pred a po cvičení

07.09.2018

Cvičenie je bezpochyby dôležité ak chcete mať krásne a pevné telo. Správna strava a pitný režim pred a po cvičení majú vplyv na to, ako úspešné bude samotné cvičenie. Nie každý ale vie, aké jedlo zvoliť pred a po cvičení, či radšej vôbec nejesť a ak jesť, tak čo. Pokračovať v čítaní

5 najúčinnejších cvikov pre krásne ruky, ploché brucho a pevný zadok

19.09.2018

Ku zdravému životnému štýlu neodmysliteľne patrí aj optimálny pohyb. Pripravili sme si pre vás 5 cvičení, ktoré môžete vyskúšať v pohodlí domova a pomôžu vám na ceste k vysnívanej postave. Pokračovať v čítaní

Ovocné knedle: Najjednoduchšie a najlepšie recepty

09.11.2018

Sladké knedle v kombinácií s čerstvým ovocím dokážu vytvoriť veľmi chutný obed. Inšpirujte sa zdravými receptami na ich prípravu. Pokračovať v čítaní

Cviky na krčnú chrbticu: Ako si efektívne pomôcť od bolesti

08.11.2018

Sedavý spôsob života, nedostatok pohybu, stres. To všetko je spojené s bolesťou krčnej chrbtice. Pomôžte si jednoduchými cvikmi, ktorými stuhnutú krčnú chrbticu uvoľníte. Pokračovať v čítaní

Losos: Najobľúbenejšie recepty, ktoré zvládne každý

30.10.2018

Losos je vďaka svojej dostupnosti a chuti jednou z najobľúbenejších rýb. Pozrite sa, aké má jeho konzumácia výhody pre naše zdravie a ako si ho jednoducho a chutne pripraviť. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 291 633 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?