Ako prekonať svoju lenivosť a začať cvičiť?

Hovoríte si, že začnete cvičiť a dátum prvej lekcie stále odkladáte. Nakoniec sa chystáte tak dlho, až z cvičenia nikdy nič nie je.

Máte tiež takú skúsenosť? Ste plní dobrých úmyslov zlepšiť svoju telesnú kondíciu pohybom, ale skutok utiekol? Nemusíte sa hanbiť a červenať, rozhodne nie ste sami. Naopak. Ľudí, ktorí chcú začať, a napriek tomu nezačnú, je veľa. Ako teda prekonať sám seba a naozaj sa do pohybových aktivít pustiť?

Premyslite si plán

Cesta k realizácii svojich úmyslov je mnohokrát dlhá a ťažká. „Proste prekonáš svoju lenivosť a je to,“ povie vám najskôr niekto, kto pravidelne cvičí. Pre vás je ale veľmi ťažké odhodlať sa k činu.

Ako sa zbaviť lenivosti? Kde a ako v sebe nájsť silu ísť do toho? Pomôžeme vám vytvoriť si plán a optimálne podmienky pre cvičenie, aby sa pre vás stalo radosťou, dobou, na ktorú sa budete tešiť. Ak totiž nemáte všetko premyslené, pripravené, takpovediac sa v tom plácate od ničoho k ničomu, nie je divu, že vás cvičenie prestane baviť, alebo sa k nemu ani neodhodláte. Preto je dôležité si všetko zrovnať v hlave a urobiť si plán, čo chcete dosiahnuť.

Hľadajte pohyb, ktorý vás bude baviť

Pre začiatok by ste si preto mali rozmyslieť, čo vlastne chcete. Opýtajte sa sami seba: Aké cvičenie by ma bavilo? Každý sme iný. Niekto bude nadšene behať v parku, druhý si pôjde zaplávať do blízkeho bazéna, tretí si zajazdí na bicykli a štvrtá žena pôjde na aerobik alebo pilates.

Nenúťte sa do ničoho, k čomu nemáte chuť. Riaďte sa tiež situáciou vo svojom okolí. Ak máte v blízkosti park, môžete tam chodiť behať, ak je ale na druhom konci mesta, pravdepodobne sa vám nebude chcieť doň jazdiť mestskou dopravou.

Premýšľajte tiež nad tým, čo fyzicky zvládnete. Ak sa prihlásite na skupinovú lekciu zumby medzi skúsených, môže vás odradiť skutočnosť, že vám to spočiatku nepôjde tak dobre, ako ostatným. Z toho pramení stres, pocit vlastnej nešikovnosti, menejcennosti, ktorý vás od ďalšieho cvičenia určite odradí. Ak prídete ale do skupiny začiatočníkov, ste všetky na jednej lodi. Preto si vyberte pohybovú aktivitu, na ktorú sa budete tešiť, zvládnete ju a urobí vám radosť.

Motivácia môže byť rôzna

Veľmi dôležitá je aj motivácia. Ak nemáte motiváciu, ťažko sa do cvičenia pustíte, pretože vám chýba základný motor, ktorý vás poženie ďalej. Aj u motivácie je potrebné brať ohľad na to, že každý človek je iný a počuje na niečo iné. Je preto dôležité pochopiť, čo platí práve na vás samotných.

Výbornou motiváciou môže byť napríklad nový partnerský vzťah. Dáte sa do chudnutia, pretože chcete, aby ste sa partnerovi alebo partnerke páčili. Niekoho bude zase motivovať treba skutočnosť, že oblečie sukňu alebo nohavice, ktoré nosieval za študentských rokov. Žena si môže vyhliadnuť pekné plavky alebo šortky a predstavovať si, ako jej budú slušať, až do nich schudne.

Kedykoľvek budete chcieť svoju snahu vzdať, oddajte sa fantázii a predstavte si, aké to bude, až docielite ideálnej váhy či mier. Tiež si spomeňte, aký adrenalín a pocity šťastia vám cvičenie prinášalo, keď už ste sa k nemu prinútili.

Urobte z cvičenia povinnosť

Zaznamenajte si časy športových lekcií a naplánujte si všetko týždeň dopredu. Ideálne je pribaliť si športové oblečenie do tašky do práce a ísť cvičiť rovno zo zamestnania. Akonáhle totiž dorazíte domov, nebude sa vám chcieť znovu vyraziť von. Proste pohyb zaraďte hneď po práci ako ďalšiu povinnosť.

Nepripúšťajte si úvahy, či ísť cvičiť alebo nie. Do práce tiež musíte, a preto i cvičenie berte ako samozrejmosť. Ak sa postavíte k nemu týmto spôsobom, budete chodiť cvičiť automaticky a už vás podobné myšlienky ani nenapadnú. Jediným ospravedlnením potom bude choroba.

Vzájomná podpora je dôležitá

Veľmi dôležitá je na športových lekciách tiež vzájomná podpora cvičiacich. Ak vpadnete ako nováčik do zavedenej skúsenej skupiny cvičencov a nebudete z ich strany cítiť, že vám fandia, aj keď vám treba ešte niektoré cviky nejdú, môže vás to hneď v začiatku odradiť.

Je dobré mať niekoho, kto vás bude vo vašej snahe podporovať. Nemusí to byť nutne celá skupina, stačí jedna dobrá kamarátka či kamarát, s ktorými budete chodiť cvičiť spoločne. Vedomie, že na vás niekto čaká, vám pomôže zdvihnúť sa z gauča. Keď necítite zodpovednosť sami k sebe, potom by ste mali cítiť zodpovednosť k nemu. Nechcete ho predsa sklamať, nie?

Môžete sa tiež spoločne tešiť zo svojich výsledkov a pokrokov počas cvičenia. Pokojne si napríklad zaveďte zápisník, kam si ich budete zaznamenávať – a pri pravidelnej pohybovej aktivite celkom určite prídu. Majte na pamäti, že zdieľaná radosť je dvojnásobná radosť, a to platí aj o spoločnom cvičení.

14.11.2016

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chcem jedálniček ZADARMO

2 261 748 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?