Jedálniček proti celulitíde: Ako sa zbaviť pomarančovej kože?

Veľkú časť žien začne skôr alebo neskôr trápiť celulitída. Jamkovitá koža pripomínajúca kôru pomaranča nie je iba estetický problém. Veľa žien siaha po drahých kozmetických prípravkoch, avšak nie všetky vedia, že tieto ťažkosti môžete veľmi ovplyvniť správnou stravou.

Na úvod si vysvetlíme, čo sa vlastne pri celulitíde v ľudskom tele deje. Pomôže nám to pochopiť mechanizmus jej tvorby a tým pádom aj možnosť, ako sa jej vyhnúť, alebo ťažkosti zredukovať. Predovšetkým je potrebné zdôrazniť, že celulitída sa tvorí na miestach, kde sa nežnej polovici ľudstva najčastejšie usadzuje tuk, teda v oblasti zadku a stehien. Väčšinou je celulitída záležitosťou žien, ale môže sa vyskytnúť aj u mužov, treba ak majú vyššiu nadváhu.

Tvorbu jamiek spôsobujú výkyvy vylučovania pohlavných hormónov, ktoré ovplyvňujú podkožné väzivo. Pod vplyvom nerovnováhy hormónov sa pod kožou tvoria kapsičky s tukovými bunkami. Množstvo tuku potom spôsobuje tvorbu jamiek a vzniká na pohľad nepekná pomarančová koža. Práve vzhľadom na závislosť na hormonálnych hladinách môže celulitída vo zvýšenej miere vznikať u žien v období tehotenstva, menopauzy a pod. Niektorí odborníci sa domnievajú, že úlohu môže zohrávať aj hormonálna antikoncepcia, avšak nie je to priamo preukázané. Ďalej má na vznik celulitídy nemalý vplyv nadváha, malé množstvo pohybu, ale aj zlá funkcia pečene, ktorá prináša zhoršenie metabolizmu tukov. Veľmi účinnou zbraňou proti celulitíde je zdravý jedálniček.

Zelenina podporuje podkožné väzivo

Snažte sa odbúrať jednoduché cukry, nadbytok sacharidov, ďalej živočíšne tuky a soľ. Úplne vynechajte alebo výrazne obmedzte biely cukor, bielu múku a biele pečivo, sladké dezerty a koláče. Ďalej vyprážané jedlá, smotanové omáčky, torty s polevami. Stavte na výrazný podiel zeleniny v strave, vytvorte si pestrý jedálniček. Jedzte zeleninu surovú alebo s minimálnou tepelnou úpravou. Napríklad si pripravujte zeleninu varenú na pare, kedy sa zničí len minimum vitamínov. Výborné je napríklad nahradiť klasické prílohy chutne upravenou varenou zeleninovou zmesou. Kvalitné podkožné väzivo vám pomôže vytvoriť koreňová zelenina, špenát, šalátové uhorky. Boj s celulitídou vám uľahčia aj kvalitné rastlinné bielkoviny v podobe fazúľ, ďalej dostatok nenasýtených mastných kyselín, ktoré nájdete v rybách aj podiel vitamínu C obsiahnutý napríklad v kapuste, špenáte, brokolici, z ovocia potom v pomarančoch. Nezabúdajte na zinok, ktorý podporuje tvorbu kolagénu, základu väzivového tkaniva.

Zdravé stravovanie vám pomôže celulitídu zredukovať, inšpiráciou k vhodnému jedálničku pre vás môže byť aj Výzva2017. V postupe, ako sa zbaviť celulitídy, hrá veľkú úlohu aj pitný režim. Najlepšia je čistá voda, bylinkové čaje. Dôležité je piť pravidelne, po malých dávkach.

Výhody jedálnička proti celulitíde:

  • Zaraďujete do svojho jedálnička veľa zeleniny.
  • Obmedzujete cukry a živočíšne tuky.
  • Zároveň chudnete.
  • Kladiete dôraz na správny pitný režim.
  • Obmedzujete solenie, čím predchádzate aj ďalším zdravotným komplikáciám (problémy s obličkami, vysoký krvný tlak).

Nevýhody jedálnička proti celulitíde:

  • Musíte sa vyhýbať potravinám s vysokým obsahom jednoduchých cukrov, teda predovšetkým sladkostiam a výrobkom z bielej múky.
  • Je potrebné obmedziť solenie (má vplyv na rovnováhu vody v tele, nadmiera soli tiež podporuje celulitídu).

Jedálniček proti celulitíde na 5 dní:

1. deň

Raňajky: Celozrnný rožok, diétna kuracia šunka, paradajka
Desiata: Pomaranč
Obed: Prírodný kurací plátok, dusené zelené fazuľky
Olovrant: Smoothie koktail z mlieka, banánu a kúsku horkej čokolády
Večera: Zeleninový vývar

2. deň

Raňajky: Plátok celozrnného chleba, syr cottage, šalátová uhorka
Desiata: Jablko
Obed: Morčací steak, zmes koreňovej zeleniny dusené na pare
Olovrant: Šopský šalát s balkánskym syrom
Večera: Hrachová kaša, diétny kurací párok

3. deň

Raňajky: Müsli s orieškami a medom
Desiata: Mandarínka
Obed: Pečený losos, brokolica varená na pare
Olovrant: Netučný tvaroh
Večera: Fazuľová polievka s diétnym kuracím párkom

4. deň

Raňajky: Kornspitz so syrom Fit Lučina, paprika
Desiata: Hruška
Obed: Tuniakový šalát s varenou kukuricou, hráškom a mrkvou
Olovrant: Netučný biely jogurt
Večera: Kapustová polievka

5. deň

Raňajky: Ovsená kaša s kúskami pomaranča
Desiata: Grapefruit
Obed: Pečené kurča bez kože, šalát z ľadového šalátu, cherry paradajok a olív
Olovrant: Acidofilné mlieko s ovocnou príchuťou
Večera: Rizoto s hráškom, kukuricou a mrkvou

08.02.2017

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chcem jedálniček ZADARMO

2 262 873 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?