Jedálniček na znovuzískanie energie: Doprajte si žihľavové smoothie

Cítite sa teraz na začiatku jari unavení, chýba vám energia? Niet divu. Telo je po dlhej zime vyčerpané, doslova melie z posledného. Nedostatok slnečnej energie, menšie množstvo vitamínov a minerálov, to všetko sa podpíše na vašom zdraví. Nastáva preto čas doplniť chýbajúce rezervy.

Predovšetkým treba povedať, že cestou k tomu, ako mať dostatok energie po celý rok, je pestrý jedálniček. Ak sa aj v zime budete snažiť dodať svojmu telu vitamíny a minerály napríklad formou sušeného či zaváraného ovocia, alebo uskladnenej či konzervovanej zeleniny (kyslá kapusta a podobne), síce nejde o rovnako nutrične hodnotnú stravu ako v prípade čerstvého ovocia a zeleniny, lebo tu väčšinou chýbajú enzýmy, ale napriek tomu budete mať väčšie zásoby minerálov a vitamínov než ostatní – nič ste nezanedbali. Zdravá strava po celý rok sa skrátka oplatí. Ale či už počas zimy svoje energetické rezervy len vyčerpávate a nedoplňujete, alebo sa o seba poctivo staráte celý rok, práve jar je ideálnou dobou podporiť svoje telo, aby bolo krásne a zdravé.

Využívajte predovšetkým miestne potraviny

Jar je obdobím, kedy všetko pučí, klíči, rodí sa nový život, preto aj človek by sa mal zamerať na získanie novej energie. Základom je nutrične silná strava, v ktorej prevláda dostatok čerstvého ovocia a zeleniny, strukovín a nenasýtených mastných kyselín. Iste namietnete, že včasná jar ešte príliš veľa čerstvej zeleniny neposkytuje, ale je potrebné vystačiť s tým, čo je na trhu k dispozícii a prípadne doplniť o potraviny, ktoré sú dovážané a v obchodoch k dispozícii celoročne. Vďaka tomu si vytvoríte rozmanitý jedálniček plný živín. Jeho jadro by však mali tvoriť sezónne, lokálne potraviny, pokiaľ možno čo najčerstvejšie. Tie doplníte rôznymi prírodnými energetickými bombami z cudzích krajov, napríklad v podobe citrusov.

Čistá voda ako základ

Nezabúdajte na jar tiež na správny pitný režim. Jeho alfou a omegou je čistá voda. Zistite si, aké zloženie má voda z vášho kohútika či studne, ak je naozaj kvalitná môžete ju piť aj neprevarenú. Veľmi dobré je zaobstarať si filter na vodu na kohútik či filtračnú kanvičku. Určite čoskoro zistíte, že filtrovaná voda má lepšiu chuť. S minerálkami buďte opatrní, ak ich pijete, neorientujte sa len na jeden druh, ale striedajte ich a prerušujte čistou vodou. Je to totiž ako s potrubím, ktoré sa zanáša príliš veľkým množstvom minerálov – podobne to funguje v ľudskom tele. Pitný režim založený na čistej vode môžete občas prekladať tiež bylinkovými alebo ovocnými čajmi.

Zelené doplní vitamíny

Na jar stavte napríklad na mladé žihľavy, z nich sa dá pripraviť výživný šalát. Využite do šalátov tiež mladú jarnú cibuľku. Jarné obilie je tiež zdrojom energie. Vôbec prvou zeleninou sú reďkovky, ktoré tvoria tiež neoddeliteľnú súčasť jarných zeleninových šalátov. Do jedálnička patrí tiež všetko zelené ako špenát, brokolica, kaleráb.

Z ovocia sa nadopujte uskladnenými jablkami a hruškami z domácich zdrojov. Prečistia vás a vitamín C doplnia hlavne citrusové plody ako pomaranč, citrón, mandarínky, pumelo či grapefruit. Dnes je u nás už celoročne k dostaniu avokádo, ktoré vám okrem vitamínov a minerálov dodá i potrebné nenasýtené mastné kyseliny. Zaraďte do jedálnička aj väčšie množstvo strukovín. Obsahujú kvalitné bielkoviny a vlákninu. Veľa energie dodajú aj ryby, ktoré sú tiež plné nenasýtených mastných kyselín.


Jedálniček na zvýšenie energie na 3 dni:

1. deň

Raňajky: Cornbageta, nátierka z cottage syra so žeruchou
Desiata: Avokádo
Obed: Tuniakový šalát so zeleninou
Olovrant: Žihľavové smoothie
Večera: Šošovica na kyslo, vajcia natvrdo, uhorka

2. deň

Raňajky: Celozrnný chlieb, syr Lučina sypaný čerstvou pažítkou
Desiata: Pomaranč
Obed: Fazuľový šalát s morčacím mäsom
Olovrant: Redkvičkový šalát
Večera: Špenátová polievka s vajcom

3. deň

Raňajky: Kornspitz, diétna kuracia šunka, čerstvé reďkovky
Desiata: Jablko
Obed: Kuracie prsia so žihľavovou nádievkou, šalát z cherry paradajok
Olovrant: Smoothie z jarného obilia
Večera: Hrachová polievka s diétnym párkom z kuracieho mäsa

Väčšia energia pomáha pri chudnutí

Jedálniček zameraný na doplnenie energie má veľmi pozitívny vplyv aj na chudnutie. Viac energie vám pomôže rozprúdiť metabolizmus a účinne ho detoxikovať. Rad potravín, ktoré majú veľa enzýmov a dodávajú telu potrebnú energiu, zároveň dokáže odvádzať z tela toxíny. Zvládnete tak vlastne dve muchy jednou ranou – jarnú detoxikáciu aj doplnenie energetických rezerv.

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Jarná detoxikácia na chudnutie: Ako dokonale vygruntovať telo?

Jarná detoxikácia organizmu a očista tela môžu účinne naštartovať metabolizmus a tak je možné aj lepšie schudnúť do letných mesiacov. Priaznivo pomáha tiež proti únave, pri najrôznejších ochoreniach či k lepšiemu vzhľadu pokožky. Pokračovať v čítaní

Jarná diéta: Vychutnajte si silu cibuľky a mladej žihľavy

Jar sa veľmi rýchlo blíži, doslova už klope na dvere. Po zime bývame trochu spohodlnelí a rozjedení. Či chceme alebo nie, najskôr budeme mať problém dostať sa do jarného oblečenia, pretože sme cez zimu nejaký ten kilogram pribrali. Nastáva preto najvyšší čas na jarnú očistu spojenú s diétou. Nový život, s ktorým je jar úzko spojená, k tomu priamo nabáda. Pokračovať v čítaní

Ako schudnúť v 40 rokoch? Dajte si pozor, nech sa z vašej postavy nestane ohromné jablko

Ako ​sa hovorí, vek je len číslo a každý je tak mladý, ako sa sám cíti. Preto aj chudnutie s pribúdajúcim vekom nemusí byť pohroma, stačí len chcieť a ísť na to správne. My vám preto cestu k zdravému chudnutiu ukážeme. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 175 919 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?