Mliečna diéta

Pre milovníkov mlieka, ktorí nemajú problém konzumovať ho aj vo väčšom množstve, je vhodným spôsobom chudnutia mliečna diéta. Jedálniček charakterizuje prevažne samotné mlieko a výrobky z neho.

Priebeh mliečnej diéty

Princíp diéty tkvie v tom, že prvý deň pijete len mlieko. V ďalších dňoch buď mlieko dopĺňate ďalšími odporúčanými potravinami alebo jete mliečne výrobky spoločne s predpísanou stravou. Diéta sa dodržiava počas 13 dní.

Mliečna diéta od Rajka Dolečka

Diéta Rajka Dolečka, popredného endokrinológa česko-srbského pôvodu, nie je v žiadnom prípade vhodná pre:


a) ľudí trpiacich alergiou na mlieko

b) jedincov vykazujúcich príznaky intolerancie laktózy             alebo mliečnych bielkovín (kazeín),

c) športovcov alebo ľudí s vyššou telesnou námahou


Pôvodne bola diéta určená pre ľudí po prekonaní choroby, ktorí len ležia v posteli a ich pohyb bol minimálny. Kalorický obsah potravín je preto veľmi malý a vášmu telu nebude postačovať. Môžete teda pociťovať hlad. Koľko kalórií by ste mali denne prijať alebo koľko ste ich prijali si môžete jednoducho sledovať kalorickými tabuľkami. Odborníci odporúčajú na zmiernenie pocitu hladu zvýšené množstvo tekutín.

Odporúčané potraviny

  • mlieko
  • kyslé mlieko
  • tvaroh
  • jogurt
  • ovocie
  • zelenina
  • varené mäso
  • šunka
  • vajcia

7 zlatých pravidiel mliečnej diéty

  1. Jedzte pravidelne 5 jedál denne.

  2. Ideálna doba jedla je vždy po troch hodinách v 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 a 19.00 (časy jednotlivých jedál si môžete ľahko upraviť podľa vašich vlastných potrieb).

  3. Každý deň buď konzumujte samotné mlieko, alebo jedzte mliečne výrobky ako náhradu zaň (jogurt, tvaroh, cottage cheese...).

  4. Musíte dodržiavať dostatočný pitný režim (2 litre nesladených tekutín denne).

  5. Môžete si dopriať na pitie kávu, ale len v prípade, že v ten deň pijete aj mlieko.

  6. Konzumujte hlavne polotučné mlieko, jogurty a tvaroh (tučné výrobky majú priveľa tuku, nízkotučné málo živín).

  7. Ak sa počas diéty budete cítite slabí a budete mať pocity na odpadnutie, okamžite prestaňte s jej dodržiavaním!

                            Jeden deň na mliečnej diéte

  • Raňajky

           biely jogurt

  • Desiata

           tvaroh

  • Obed

           varené mäso

  • Olovrant

           tvaroh

  • Večera

           2 vajcia, čaj

Chudnutie s pomocou mlieka

Počas 13-dennej mliečnej diéty je možné schudnúť až 8 kg. Mliečna diéta je však diétou netradičnou a veľmi radikálnou.

Pokiaľ trpíte poruchou látkovej výmeny, nemali by ste túto diétu rozhodne skúšať bez predchádzajúcej konzultácie so svojím ošetrujúcim lekárom. V žiadnom prípade by ste diétu nemali dodržiavať dlhšie ako spomínaných 13 dní, inak vám hrozí nedostatok niektorých látok a živín. Ide o razantnú nezdravú diétu, ktorá má ale preukázateľne svoje výsledky.

Alternatívy mliečnej diéty

Lepším riešením nadbytočných kilogramov je pomalé a trvalejšie chudnutie. Pri návrate k pôvodnému stravovaniu navyše hrozí jojo efekt, pri ktorom zhodené kilogramy znovu naberiete. A to napriek tvrdeniu, že si váhu môžete udržať až dva roky. Vhodnejším variantom môže byť napríklad paleo diéta. Pokiaľ však chcete zaručene schudnúť dlhodobo, najvhodnejšia možnosť je aplikovať zásady redukčného jedálnička.

27.10.2019

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Účinná diéta: Základom je pestrá a rozmanitá strava

10.01.2020

Aby bola diéta dlhodobo účinná a zároveň prínosná pre vaše telo, nie je vhodné počas nej hladovať ani sa nijak drasticky obmedzovať v jedle. Najdôležitejšia je pravidelnosť a vyváženosť jedálnička, ktorý obsahuje zdravú stravu so všetkými dôležitými zložkami potravy a to všetko v spojení s primeranou športovou aktivitou. Pokračovať v čítaní

Čo sú kalorické tabuľky a ako ich používať?

24.11.2019

Ak chcete redukovať telesnú hmotnosť, tak musíte mať pod kontrolou nielen druh stravy, ale aj jeho množstvo. Je dôležité vedieť, koľko energie obsahujú konzumované potraviny. A práve k tomu vám budú pravým pomocníkom kalorické tabuľky! Pokračovať v čítaní

Ako funguje Mačingova diéta

03.11.2019

Diéta = NIE, zdravý životný štýl = ÁNO! Takto znie motto Antónie Mačingovej, slovenskej autorky kníh o chudnutí a zdravom životnom štýle. Pokračovať v čítaní

Redukčný jedálniček

27.12.2019

Redukčná diéta je zjednodušene taká strava, ktorá obsahuje menej energie ako strava, na ktorú ste boli zvyknutí doteraz. Jedná sa o redukciu energetického príjmu približne o 1 500 až 2 000 kJ. Pokračovať v čítaní

Zelená káva: Pomôže pri chudnutí?

16.12.2019

Zelená káva sa stáva stále viac populárnejšou a potravinou. Odporúča sa piť každý deň a to hlavne ak sa snažíte o rýchly pokles hmotnosti. Naozaj ale pri chudnutí pomôže? Pokračovať v čítaní

 
Chcem jedálniček ZADARMO

3 201 823 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?