Mliečna diéta

Pre milovníkov mlieka, ktorí nemajú problém konzumovať ho aj vo väčšom množstve, je vhodným spôsobom chudnutia mliečna diéta. Jedálniček charakterizujú prevažne mliečne výrobky.

Princíp diéty tkvie v tom, že prvý deň pijete len mlieko, v ďalších dňoch buď mlieko dopĺňate ďalšími odporúčanými potravinami alebo jete mliečne výrobky spoločne s predpísanou stravou. Diéta sa dodržiava počas 13 dní.

MUDr. Rajko Doleček, ktorému sa diéta prisudzuje, sa vyjadruje v tom zmysle, že niekto na propagáciu tejto diéty zneužil jeho meno a on sám nie je jej autorom.

Mliečna diéta od Rajka Dolečka

Diéta Rajka Dolečka, popredného endokrinológa česko-srbského pôvodu, nie je v žiadnom prípade vhodná pre:

a) Ľudí trpiacich alergiou na mlieko,

b) Jedincov vykazujúcich príznaky intolerancie laktózy a mliečnych bielkovín (kazeín),

c) Športovcov alebo ľudí s vyššou telesnou námahou.

Pôvodne bola diéta určená pre ľudí po chorobe, ktorí len ležia v posteli a hýbu sa minimálne. Jej kalorická hodnota je preto veľmi malá. Môžete pri nej pociťovať hlad.

Odporúčané potraviny pri mliečnej diéte:

  • Mlieko
  • Kyslé mlieko
  • Tvaroh
  • Jogurt
  • Ovocie
  • Zelenina
  • Varené mäso
  • Šunka
  • Vajcia

Pravidlá mliečnej diéty:

  • Jete pravidelne päť jedál.
  • Ideálna doba jedla je vždy po troch hodinách v 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 a 19.00, ale časy jednotlivých jedál si samozrejme môžete ľahko poopraviť podľa vašich vlastných potrieb.
  • Vždy každý deň buď pijete mlieko, alebo ako náhradu zaň konzumujete mliečne výrobky (jogurt, tvaroh)
  • Musíte dodržiavať pitný režim. Každý deň vypite 2 litre nesladených tekutín.
  • Môžete si dopriať na pitie aj kávu, ale jedine v prípade, že v ten deň pijete tiež mlieko.
  • Konzumujte hlavne polotučné mlieko, jogurty a tvaroh. Tučné mliečne výrobky majú príliš vysoký obsah tuku, nízkotučné výrobky zase obsahujú veľmi málo živín, ktoré vaše telo nevyhnutne potrebuje.
  • V prípade, že sa budete počas diéty cítiť slabí, mať pocity na odpadnutie, hneď prestaňte s jej dodržiavaním.

Jedálniček pri mliečnej diéte:

Raňajky: biely jogurt
Desiata: tvaroh
Obed: varené mäso
Olovrant: tvaroh
Večera: 2 vajcia, čaj

Chudnutie s pomocou mlieka

Počas trinásťdennej mliečnej diéty je možné schudnúť až 8 kg.

Najmä v prípade, že trpíte poruchou látkovej výmeny, by ste ale túto diétu rozhodne nemali skúšať bez predchádzajúcej konzultácie so svojím ošetrujúcim lekárom. V žiadnom prípade by ste diétu nemali dodržiavať dlhšie ako spomínaných 13 dní, inak vám hrozí nedostatok niektorých látok. Ide o razantnú nezdravú diétu.

Lepším riešením nadbytočných kilogramov je pomalé a trvalejšie chudnutie. Pri návrate k pôvodnému stravovaniu navyše hrozí jojo efekt, pri ktorom zhodené kilogramy znovu naberiete. A to napriek tvrdeniu, že si váhu môžete udržať až dva roky.

12.10.2016

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chcem jedálniček ZADARMO

2 308 314 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?