Dukanova diéta

Hlad, zakázané potraviny a sebaobetovanie. Aj tak by sa dala Dukanova diéta pomenovať. Každá minca má ale dve strany. Viditeľný a zároveň rýchly úbytok váhy a vysnívaná postava sú výsledkami mnohých z nás, ktorý diétu už vyskúšali. Na akom princípe Dukanova diéta funguje a prečo je taká vyhľadávaná?

Dukanova diéta je typ redukčnej diéty pomenovanej podľa svojho autora, francúzskeho odborníka na výživu doktora Pierra Dukana. Výhodou tejto fázovej diéty je skutočnosť, že je pod jej autorstvom podpísaný skutočný odborník na ľudskú výživu s dlhoročnými skúsenosťami.

Vďaka Dukanovej diéte zabudlo na svoje BMI už veľa celebrít. Nie je sa čomu diviť, výsledky boli priam ohromujúce. Tento diétny plán vyskúšali hollywoodske hviezdy ako Jennifer Lopez a Nicole Kidman. Najväčší reklamný ohlas ale získala matka anglickej princeznej Kate, ktorá pred kráľovskou svadbou prešla ohromujúcou premenou.

Princíp Dukanovej diéty

Dukanova diéta obmedzuje potraviny s obsahom sacharidov a preferuje bielkoviny. Tie totiž organizmu dodávajú najmenej kalórií. Diéta je rozdelená do štyroch fáz. V prvej, takzvanej útočnej fáze sa nesmie jesť v podstate nič iné než ľubovoľné teľacie, hovädzie alebo hydinové mäso a ryby. Zakázané je aj ovocie a zelenina. V druhej fáze sa smie pridať vybraná zelenina, vo fáze číslo tri si môžete dopriať aj trocha ovocia, ak nie je veľmi sladké.

Je možné, že úbytok váhy pri tejto metóde zaznamenáte skutočne veľmi rýchlo. V prípade rôznych chronických ochorení je však nutné sa o dodržovaní tejto diéty poradiť s lekárom.

1. fáza - útočná

Jej trvanie závisí na tom, koľko kilogramov chcete schudnúť. Ak chcete schudnúť maximálne 5 kg, tvorí dĺžka tejto fázy len dva dni. V prípade že sa plánované chudnutie pohybuje v intervale od 5 do 10 kg, trvá tri dni. Pri 20 kg sa predlžuje na päť dní. Ak chcete schudnúť viac ako 20 kg, trvá minimálne sedem dní.

Pravidlá útočnej fázy:

  •  Jete len čisté bielkoviny a to konkrétne teľacie, hovädzie alebo hydinové mäso a ryby.
  • Mäso nesmiete grilovať, variť vo vode, piecť ani vyprážať.
  • Vajcia sú povolené. Môžete zjesť ľubovoľné množstvo bielku, celé vajcia však môžete zjesť len štyri za týždeň.
  • Musíte vypiť aspoň dva litre vody denne.
  • Ak dodržujete prvú fázu viac ako päť dní, doplňte stravu multivitamínovými tabletami.

Jedálniček- pondelok:

Raňajky: odtučnený tvaroh

Obed: varené kuracie mäso bez kože

Olovrant: kefírové smoothie

Večera: grilovaná ryba

Jedálniček utorok:

Raňajky: horúci nápoj, nízkotučný cottage cheese, 2 plátky grilovaných kuracích pŕs

Obed: hovädzie mäso s nízkotučným jogurtom

Olovrant: škoricové otrubovo- ovsené palacinky

Večera: cesnakové kuracie plátky s cesnakovými krevetami

Jedániček streda:

Raňajky: horúci nápoj, nízkotučný krémový syr, ovarené vajcia

Obed: kuracie mäso s kari korením

Olovrant: čas alebo káva bez cukru, krupicovo- ovsené muffiny

Večera: lososová polievka

2. fáza – rovnomerná strata

Delí sa do dvoch podfáz. Prvá z nich je čisto bielkovinová, druhá bielkovinovo- zeleninová. Vystriedajte obe a každú z nich dodržujte päť až sedem dní. Druhú fázu ukončte bielkovinovo- zeleninovou kapitolou.

Pravidlá fázy rovnomerná strata:

  • Nesmiete jesť ryžu, zemiaky, kukuricu, strukoviny a avokádo.
  • Počas bielkovinovo- zeleninovej fáze môžete svoj jedálniček doplniť paradajkami, reďkovkami, brokolicou, špargľou, uhorkami, kapustou, pórom, zelerom, paprikou, mrkvou, baklažánom, feniklom a tiež hubami.

Raňajky

  • šalát z krabích tyčiniek, paradajka
  • Nnízkotučný jogurt+ Dukanove cereálie
  • Dukanove palacinky bez otrúb+ nízkotučné mlieko

Obed

  • kuracie mäso plnené brokolicou
  • grilované plátky zeleniny (baklažán, cuketa, paprika) s cesnakom a olivovým olejom+ grilované kuracie mäso so zeleninovým šalátom + tvarohovo- kakaová roláda


Olovrant

  • odtučnený tvaroh, paprika
  • surová mrkva v akomkoľvek množstve
  • surový kaleráb v akomkoľvek množstve

Večera

  • hydinová diétna šunka s vajcom a reďkovkami
  • tuniakový tatársky biftek+ toast z Dukanovho chleba s obsahom 1 lyžice ovsených otrúb+ citrónová pena

3. fáza - upevňujúca

Keď ste dosiahli požadovanú hmotnosť, dostávate sa k tretej fáze zvanej upevňujúca. Aj tu je dĺžka fázy závislá na tom, o koľko kilogramov ste schudli. Počíta sa za každý kilogram úbytku váhy desať dní dodržiavania tejto fázy. Ak ste schudli 20 kg, musíte ju dodržiavať 200 dní.

Pravidlá upevňovacej fáze:

  • Môžete do jedálnička pridať jedno ovocie denne.
  • Nesmiete jesť banány, hrozno, čerešne a orechy.
  • Môžete zjesť 2 krajce celozrnného chleba denne a 40 g syra.
  • Každý týždeň môžete zjesť dve jedlá s obsahom škrobu, ako cestoviny, ryžu, šošovicu, kuskus, ale množstvo týchto jedál nemôže presiahnuť 200 g.
  • Dvakrát za týždeň si môžete dať jedlo, na aké máte chuť. Ale medzi týmito dvoma jedlami musí byť vždy minimálne jeden deň rozdiel, kedy dodržujete predpísanú diétu.
  • Týždenne zaradzujte do jedálnička jeden čisto bielkovinový deň. Ideálne vždy v rovnaký deň.

4. fáza - definitívna stabilizácia

Vo štvrtej fáze môžete jesť úplne všetko. Vždy ale musíte dodržiavať jeden čisto bielkovinový deň ako v prvej fáze diéty. Najlepšie je stanoviť si ho na jeden určitý deň v týždni a následne ho dodržiavať.

Výhody

Nevýhody

  • Štvrtú fázu musíte dodržiavať celoživotne.
  • Nedá sa odporúčať tomu, kto má alergiu na otruby.
  • Nevoľnosť z nedostatku sacharidov.

Vhodných jedálničkov na chudnutie, či redukčných diét je veľa. Dukanova diéta je jednou z nich. Lekárom sa nepáči obmedzenie príjmu vitamínov z ovocia a zeleniny a naopak prehnaný prísun soli, vedúci k vysokému krvnému tlaku. Ktorá z diét však so sebou nenesie určité riziká?

Dukanova diéta prináša vytúžené ovocie v podobe štíhlej postavy. Dôležité je vľak nezabúdať na zdravý nadhľad. Ak ste sa rozhodli diétu vyskúšať, s chuťou do toho. Nebude to jednoduché, výsledok ale stojí za to. Ak pridáte aj troška námahy v posilňovni alebo doma, čakajte hotové zázraky.

30.08.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Zeleninová diéta

28.09.2018

Pre lepšie naštartovanie metabolizmu a detoxikáciu tela je vhodné zaradiť do jedálnička väčšie množstvo zeleniny. Okrem týchto výhod vám zeleninová diéta môže pomôcť aj s chudnutím. Pokračovať v čítaní

Celiakia: Príznaky, prejavy a diéta

25.09.2018

Ochorenie spôsobené neznášanlivosťou lepku trápi v dnešnej dobe stále väčšie množstvo ľudí. Aké sú jej príznaky a ako sa dá s celiakiou bojovať? Zistite to. Pokračovať v čítaní

Ako funguje Mačingova diéta

28.08.2018

Diéta NIE, zdravý životný štýl ÁNO! Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 268 671 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?