Diéta každý druhý deň

Snívate o tom, že budete chudnúť, a pritom si budete môcť dopriať akékoľvek jedlo podľa svojich predstáv? Skrátka zjesť čokoľvek, na čo dostanete chuť? Väčšina z nás taký sen má. Jeho splnenie sľubuje diéta americkej lekárky Kristy Varadyovej.

Princíp tejto diéty sa zakladá na dvojdňovom režime. Prvý deň môžete jesť jedlo, aké chcete, riadite sa len svojimi chuťovými bunkami. Ďalší deň potom nasleduje pôst v miernejšej podobe. Riadite sa pravidlom, že môžete zjesť maximálne 500 kalórií. Aj v tomto prípade si ale môžete vybrať, čo zjete. Jedálniček a jeho podoba je teda plne na vás.

Chudnutie potvrdené vedeckými výskumami

Varadyová si svoju ideu chudnutia potvrdila vedeckým výskumom. Skúšala túto diétu na myšiach s jediným cieľom: Overiť, či v ich prípade tento stravovací režim dokáže zastaviť rozvoj rakoviny a myši si pri ňom zachovajú svoju váhu. Prvý predpoklad ale nevyšiel: Myši si neudržali hmotnosť, a chudli. Lekárku to prinútilo k úvahám, či sa tento princíp chudnutia neosvedčí aj u ľudí. Dobrovoľníci počas jej štúdie potvrdili svojimi váhovými úbytkami, že áno. Nemusíte teda uvažovať, ako schudnúť, nedodržiavate žiadne obmedzovacie pravidlá v zložení jedálnička, len každý druhý deň nesmiete prekročiť 500 kalórií.

Pre koho je diéta vhodná?

Diéta sa hodí pre zdravého človeka, ktorý chce zhadzovať kilogramy. Vyvarovať by sa jej mali osoby, ktoré majú od lekára nariadený špeciálny diétny stravovací režim, predovšetkým tí, ktorí potrebujú pravidelnú stravu vo forme presne daných porcií (diabetici).

Výhody diéty:

  • Nemusíte riešiť zloženie svojho jedálnička. Každý druhý deň si môžete dopriať akékoľvek jedlo, po ktorom zatúžite.
  • Zvládnuť jednodenný obmedzujúci pôst je psychicky aj fyzicky oveľa jednoduchšie, než zvládnuť dlhodobé stravovacie obmedzenia. Môžete sa totiž tešiť, že zajtra si proste doprajete niečo dobré.
  • Z dlhodobého pohľadu dosiahnete efektívneho spaľovania prijatých kalórií, schudnete a potom si zachováte svoju hmotnosť. Dokazujú to výskumy.

Nevýhody diéty:

  • Systém striedavých pôstov nemusí vyhovovať všetkým. Niekto je naučený na úplnú pravidelnosť a výkyvy v množstve prijatej potravy mu môžu spôsobovať problémy.
  • Pri pôstnom dni si musíte kontrolovať príjem kalórií, aby ste neprekročili povolených 500.
  • Diéta je úplne nevhodná pre ľudí s niektorými druhmi ochorení – cukrovka a pod.

Príklad jedálnička:

Odporúčanie k jedálničku: Na pitie je najvhodnejšia čistá neperlivá voda, ktorá nezvyšuje množstvo prijatých kalórií. Platí, že vždy musí ísť o pestrý jedálniček s vyváženým zastúpením všetkých zložiek potravy (sacharidy, bielkoviny a tuky), aby sa jednalo o zdravé chudnutie. V diétnych dňoch kontrolujete množstvo mäsa a celozrnného chleba.

1. deň: normálny režim

Raňajky: Vajce so šunkou, kúsok uhorky;
Desiata: Sezónne ovocie, podľa toho, na čo máte práve chuť, napríklad čerešne, jablká;
Obed: Kurací rezeň v trojobale, zemiaky, šopský šalát;
Olovrant: Tvarohový nápoj s ovocím;
Večera: Cestovinový šalát s tuniakom

2. deň: pôst

Raňajky: Nízkotučný biely jogurt, tenučký plátok celozrnného chleba;
Desiata: žiadna;
Obed: Kúsok prírodného morčacieho rezňa, dusená mrkva;
Olovrant: žiadny;
Večera: Malá miska zeleninového vývaru

Záver: Schudnete 5,5 kg za mesiac

Podľa výskumov Varadyovej je možné pomocou tejto diéty schudnúť až 5,5 kg za mesiac, ale je nutné ju dodržiavať dlhodobo. Lekárska štúdia navyše dokonca preukázala, že ani vo sviatočných dňoch, kedy si ľudia mohli dopriať, na čo majú chuť, sa nijako neprejedali. Psychologicky sa totiž ľahšie zvláda diéta s pocitom, že viete, že si druhý deň môžete bez problémov dopriať všetko, čo chcete.

18.11.2016

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Banánová diéta nielen pre aktívnych ľudí

22.05.2017

Milujete banány? Ak ste prikývli, potom zajasajte. Vedeli ste, že môžete vďaka strave bohatej na banány rozhýbať svoje chudnutie? Ak nie, tak čítajte ďalej a my vám poradíme s jedálničkom pri banánovej diéte. Pokračovať v čítaní

Chia diéta: Zhadzujte prebytočné kilogramy so zázračnými semienkami

24.01.2017

Medzi takzvané superpotraviny sa radia chia semienka, ktoré môžu pomôcť pri zdravom chudnutí. Je však potrebné dodržiavať odporúčaný denný príjem, aby nedošlo k opačnému efektu. Poradíme vám preto, ako ich vhodne zaradiť do svojho jedálnička. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 261 698 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?