Banánová diéta nielen pre aktívnych ľudí

Milujete banány? Ak ste prikývli, potom zajasajte. Vedeli ste, že môžete vďaka strave bohatej na banány rozhýbať svoje chudnutie? Ak nie, tak čítajte ďalej a my vám poradíme s jedálničkom pri banánovej diéte.

Ak beriete útokom regály supermarketu zakaždým, keď túto zahnutú pochúťku majú v zľave a radi by ste sa zbavili pár prebytočných kilogramov, môžete to skúsiť práve s pomocou banánovej diéty.

Naštartujte metabolizmus

Banány sú nutrične veľmi hodnotným ovocím. V 100 gramoch banánu je obsiahnuté cca 403 kJ, teda 96,3 kcal, čo nie je veľa. Je ale treba dať pozor na to, že v spomínanom množstve banánov pripadá takmer 21 gramov na sacharidy. Aj keď sa vám to možno na prvé ochutnanie nezdá, banány patria spoločne napríklad s hroznovým vínom medzi ovocie s najväčším obsahom cukru. Na prvý pohľad to teda môže vyzerať, že banán a diéta nejdú moc dokopy. Na druhú stranu sacharidy k životu potrebujete, naštartujú metabolizmus.

Obľúbené ovocie športovcov

V banáne nájdete približne 1,2 gramu bielkovín, ďalej veľa vlákniny, ale aj minerálov ako draslík, sodík, vápnik, horčík, železo, meď či fosfor. Práve obsah draslíka pomôže znížiť riziko svalových kŕčov, a preto je banán obľúbeným ovocím športovcov. Banán po cvičení tiež dodá chýbajúcu energiu. Samozrejme v banáne nechýbajú vitamíny, hlavne B6, B12, C, D a E.

Banánová diéta neznamená nekontrolovateľné kŕmenie sa banánmi, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Bolesť jednostranných diét je totiž práve v tom, že vám vďaka strave zameranej na jeden produkt chýbajú živiny a efektivita chudnutia je vzhľadom k jojo efektu nízka, alebo rovno nulová.

Smiete jesť len surové plody

Banán a chudnutie sa v prípade tejto diéty pochádzajúcej z Japonska celkom dobre rýmuje práve vďaka tomu, že jej pravidlá nie sú tak striktné. Nikto vás nenúti jesť len banány. Ide o zdravé stravovanie so zvýšeným podielom banánov. Pritom sa ale nezabúda ani na ostatné dôležité zložky stravy, teda bielkoviny, nenasýtené tuky, komplexné sacharidy, vitamíny, minerály.

Váš jedálniček by teda rozhodne mal byť pestrý. Avšak tak, ako je banánová diéta postavená, dovoľuje jesť len surové banány. Na pečený banánový chlebíček môžete teda zabudnúť. Banánové smoothie na chudnutie si ale môžete dopriať, ak pri príprave vynecháte mlieko – mliečne výrobky sú zakázané.

Výhody banánovej diéty:

  • Jete dostatok ovocia s vysokou výživnou hodnotou
  • Jedálniček je založený na zásadách zdravého stravovania s prídavkom banánov
  • Vďaka tomu, že nejde o jednostranne zameranú stravu, nevznikajú tu zdravotné riziká

Nevýhody banánovej diéty:

  • Každý nemusí byť milovníkom banánov
  • Banánmi sa jedného dňa prejete
  • Radikálna verzia diéty zakazuje aj mliečne výrobky a kávu, povoľuje piť len vodu

Jedálniček pri banánovej diéte na 3 dni:


1. deň

Raňajky: Banán, pohár vlažnej vody
Desiata: Müsli z ovsených vločiek
Obed: Prírodný kurací plátok, ryža natural, paradajkový šalát
Olovrant: Banánové smoothie
Večera: Zapečená brokolica

2. deň

Raňajky: Banán, pohár vlažnej vody
Desiata: Jablko, ovsené sušienky
Obed: Morčacie prsia s čiernymi fazuľami a zeleninovou oblohou
Olovrant: Uhorkový šalát
Večera: Dusené zelené fazuľky s kuracou šunkou

3. deň

Raňajky: Banán, pohár vlažnej vody
Desiata: Plátok celozrnného chleba s diétnou morčacou šunkou, paprika
Obed: Kurací šalát s cherry paradajkami, olivami, vajcom na tvrdo a ľadovým šalátom
Olovrant: Mrkvový šalát
Večera: Rybie filé s kukuricou, baby karotkou a hráškom, všetko varené na pare

Minimalizujete riziko jojo efektu

Banánová diéta môže priniesť výsledky v podobe zhodených kilogramov, pretože vysoký obsah škrobu v banánoch vás ráno zasýti a sacharidy v banánoch spoločne s vlažnou vodou účinne naštartujú metabolizmus. Tým pádom budete v úvode dňa dobre spaľovať. Diéta navyše neobmedzuje výrazne jedálniček, respektíve je založená na zásadách zdravej výživy, takže sa znižuje riziko jojo efektu po jej skončení.

22.05.2017

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Chia diéta: Zhadzujte prebytočné kilogramy so zázračnými semienkami

24.01.2017

Medzi takzvané superpotraviny sa radia chia semienka, ktoré môžu pomôcť pri zdravom chudnutí. Je však potrebné dodržiavať odporúčaný denný príjem, aby nedošlo k opačnému efektu. Poradíme vám preto, ako ich vhodne zaradiť do svojho jedálnička. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 264 391 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?