Hodí sa cvičenie s vlastnou váhou práve pre vás?

Raz za čas to príde na každého z nás, rozhodneme sa, že sa tentokrát konečne dostaneme do kondície a začneme cvičiť. Aké cvičenie zvoliť? Je vhodnejšie posilňovanie alebo napríklad beh? Je lepšie cvičiť doma alebo vo fitcentre? A čo tak skúsiť cvičenie s vlastnou váhou? Pozrite sa, aké výhody prináša cvičenie s vlastnou hmotnosťou a či je vhodné práve pre vás.

Cvičenie s vlastnou váhou: O čo ide?

Samotný názov vám veľa napovie. Cvičenie s vlastnou váhou tela je v podstate cvičenie bez športového náradia a pomôcok. Ide najmä o posilňovanie bez činiek, závaží alebo strojov.

Niekto by si mohol myslieť že taký tréning nebude dostatočne efektívny, no opak je pravdou. Práca s vlastným telom môže byť fyzicky veľmi náročná a je možné ju dokonca stupňovať a zvyšovať počet cvičebných sérií.

Cieľom tohto typu tréningu je komplexne posilniť a natiahnuť celé telo a to celkom prirodzeným spôsobom bez záťaže na chrbticu a kĺby. Medzi klasické cviky s vlastnou váhou patria napríklad drepy, kliky, mosty, zhyby a mnoho ďalších.

Bežné fitness programy, ktoré pracujú s vlastnou váhou, sú napríklad pilates cviky či jóga.

Pre koho je cvičenie s vlastnou váhou vhodné a pre koho nie?

Ide o prirodzenú a bezpečnú formu posilňovania, ktorá nenásilne podporuje zvýšenie telesnej kondície, rovnováhu, silu, pružnosť a správne držanie tela.

Cvičenie s vlastnou váhou je vhodné pre ženy aj pre mužov a v podstate pre akúkoľvek vekovú kategóriu.

Dobré je aj pre športovcov začiatočníkov, ktorí zatiaľ nemajú priveľkú kondíciu alebo napríklad pri rehabilitácií, pretože môžu jednoducho postupovať od ľahkých cvikov k náročnejším.

Vďaka tomu dobre vidíte, ako sa vaša kondícia a telesná zdatnosť postupne zvyšuje.

Skúsených športovcov možno tento spôsob tréningu nenadchne, pretože im nebude pripadať ako dostatočná výzva. Na druhú stranu si ale každý môže vytvoriť plán cvičenia s vlastnou váhou priamo na mieru a podľa svojich fyzických možností.

Ak sa snažíte schudnúť neľakajte sa v momente, keď sa postavíte na váhu, najprv pár kíl schudnete ale potom pravdepodobne naberiete svalovú hmotu. Posilňovanie s vlastnou hmotnosťou podporuje najmä spevnenie a tvarovanie postavy.

Základom je teda cvičiť dané cviky správne a poctivo, inak sa môže stať, že tréning nebude dostatočne efektívny alebo vás z neho bude bolieť chrbtica či kĺby.

Najväčšia výhoda cvičenia s vlastnou hmotnosťou spočíva v tom, že nie sú potrebné žiadne pomôcky. Je možné cvičiť doma aj vonku alebo skrátka kdekoľvek, kde máte trocha času a priestoru.

Cvičenie s vlastnou váhou alebo posilňovňa?

Cvičenie s vlastnou váhou je výhodné pre tých, ktorý radšej cvičia v domácom prostredí a nechcú utrácať peniaze za športové náčinie.

Tento druh cvičenie je pre telo prirodzenejší a taktiež šetrnejší než tréning na posilňovacích strojoch. Dokonca sa uvádza, že človek by mal najprv zvládnuť prácu so svojim vlastným telom, než sa pustí do posilňovania na strojoch.

Napriek tomu je vhodné aspoň na začiatok využiť služby skúseného inštruktora, ktorý vás naučí vhodné cviky na mieru a najmä to, ako ich vykonávať správne a bez rizika zranenia.

Posilňovanie s vlastnou hmotnosťou a životný štýl

Cvičenie s vlastnou váhou je dobré vykonávať asi dvakrát do týždňa a to len pol hodiny. Tento posilňovací tréning je taktiež vhodné kombinovať s aeróbnym cvičením na chudnutie a s dvoma dňami odpočinku a regenerácie.

Vždy je samozrejme nevyhnutné sa pred samotným cvičením poriadne rozohriať a po tréningu urobiť dôkladný strečing posilňovaných partií.

Ak sa snažíte schudnúť a formovať postavu, vaša práca nekončí len pri cvičení. Dôležité je dodržiavať zásady zdravého stravovania. Vyvážený a pestrý jedálniček tvorí v kombinácií s cvičením základ zdravého životného štýlu a vedie k väčšej fyzickej a psychickej pohode. 

11.10.2018

Získajte zdravý jedálny lístok na mieru ZADARMO

  • Zostavený od nutričnej poradkyne
  • Komplexný jedálny lístok pre vašu osobu
  • Recepty na 7 dní ZADARMO

Chcem jedálniček ZADARMO

Komentáre k článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam ďalej?

Jednoduché cviky s gumou pre pevnejšie bruško, zadok aj ruky

04.10.2018

Guma na cvičenie je jednoduchým cvičebným náradím, s ktorým bez problémov precvičíte celé telo. Nechajte sa inšpirovať. Pokračovať v čítaní

5 najúčinnejších cvikov pre krásne ruky, ploché brucho a pevný zadok

19.09.2018

Ku zdravému životnému štýlu neodmysliteľne patrí aj optimálny pohyb. Pripravili sme si pre vás 5 cvičení, ktoré môžete vyskúšať v pohodlí domova a pomôžu vám na ceste k vysnívanej postave. Pokračovať v čítaní

Cviky na krčnú chrbticu: Ako si efektívne pomôcť od bolesti

08.11.2018

Sedavý spôsob života, nedostatok pohybu, stres. To všetko je spojené s bolesťou krčnej chrbtice. Pomôžte si jednoduchými cvikmi, ktorými stuhnutú krčnú chrbticu uvoľníte. Pokračovať v čítaní

Paradajková omáčka pripravená 4x inak

02.11.2018

Paradajková omáčka je variabilným pokrmom, ktorý si môžete pripraviť k mäsu, rybám alebo aj na cestoviny. Pozrite sa na zopár receptov. Pokračovať v čítaní

Losos: Najobľúbenejšie recepty, ktoré zvládne každý

30.10.2018

Losos je vďaka svojej dostupnosti a chuti jednou z najobľúbenejších rýb. Pozrite sa, aké má jeho konzumácia výhody pre naše zdravie a ako si ho jednoducho a chutne pripraviť. Pokračovať v čítaní

Chcem jedálniček ZADARMO

2 306 746 doručených jedálnych lístkov, za dve minúty získate váš!

Tip: Viete, že najčastejšie chcú ľudia schudnúť 10 kg?